ایران و جهان

چراغی را که ایزد بر فروزد؛ هر آنکس پف کند ریشه‌اش بسوزد

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر _ مرضیه کیان: «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (آیه ۸ سوره صف) چقدر نادان هستند آن‌هایی که می‌خواهند نور خدا را با فوت خاموش کنند…

در آستانه ولادت پیامبری که مهربان بودنش شهره تمام ادیان است، فرد ساده‌لوح و خبیثی به نام “امانوئل مکرون”، رئیس جمهور کشور فرانسه، که ادعای متمدن بودنش گوش دنیا را پاره کرده و با نماد ایفل و افسانه پوچ شب‌های عاشقانه پاریس، رویای فرانسه رفتن را در سر خیلی‌ها انداخته، به گمان خام خودش خواسته آزادی بیانی که از آن دم می‌زنند را با حمایت از کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلامی نشان دهد؛ آزادی بیانی که در رابطه با توهین به مقدسات اسلامی جایز است اما هرگونه تبلیغ علیه مسئله هولوکاست یا حتی ماجراجویی در مورد آن جرم محسوب می‌شود!

۱۴۰۰ سال است که با بی‌شرمی تمام مستقیم و غیر مستقیم به پیامبر (ص) توهین می‌شود و این بار بهانه‌شان آزادی بیان است تا به گمان پوشالی خودشان نهایت بی تمدنی‌شان را نسبت به پیامبر دینی که در کتاب آسمانی‌اش نسبت به تمام ادیان قبل احترام قائل بوده را پشت شعار به ظاهر زیبای “آزادی بیان” پنهان کنند.

پیام مقام معظم رهبری در واکنش اهانت مکرون به پیامبر اسلام هم دقیقاً به این موضوع اشاره دارد: «جوانان فرانسه! از رییس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

مکر مکرون

بسیاری از اروپایی‌های به ظاهر متمدن! هم کاریکاتورهای توهین‌آمیزی که در مجله شارلی ابدو فرانسه چاپ شده بود، را حمایت کردند.

علت توهین به پیامبر توسط مکرون و امثال مکرون، وحشتشان از گسترش دین اسلام در سراسر دنیاست.

بارها این آیه قرآن شنیده شده که «وَ مَکَرُوا مَکَرَالَلَه، وَالله خَیًرُ المَاکِرِیًن!»؛ با دقت و کمی قیاس میان حروف کلمه “مکر” و نام “مکرون”، می‌توانیم ریشه مکر و حیله و دسیسه در نام مکرون را به وضوح ببینیم.

«از قدیم گفته‌اند ” اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی”….» و این بدیهی است رسالت محمد (ص) که علت خلقت جهان بود ناتمام و بدون ثمر نمانده. ترس زبانزد بودن نام محمد (ص) بین همه ادیان باعث شده تا بسیاری از کینه ورزی ها با توهین‌های گاه و بی‌گاه به پیامبر مهربانی‌ها بروز پیدا کند که مبادا جایگاهشان به خطر بیفتد!

واقعیت این است که هیچ روان سالمی نمی‌تواند کمی در مورد پیامبر خوبی‌ها خوانده باشد و عاشقش نشده باشد؛ فرقی ندارد عرب و عجم و مسلمان و مسیحی باشد یا آسیایی و اروپایی و یهودی و زرتشتی…

این اهانت‌ها نه تنها چهره و جایگاه والای پیامبر (ص) را خدشه دار نمی‌کند بلکه در شناساندن او به تمام دنیا و بیشتر سر زبان افتادنش در سراسر جهان کمک می‌کند؛ و نمونه آن را در ترجمه هشتگ”من محمد را دوست دارم” به زبان‌های مختلف در فضای مجازی که دسترسی بین المللی دارد دیده می‌شود.

مکرون خوش خیال فکر می‌کند که فقط عطر فرانسوی است که ماندگاری بالایی دارد؛ بیچاره اگر می‌دانست که بعد از توهین به پیامبر خوبی‌ها، رایحه عطر محمدی که ۱۴۰۰ سال است عالم را فرا گرفته این بار بیشتر در سراسر دنیا می‌پیچد شاید با تأمل بیشتری دست به این حماقت می‌زد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا