ایران و جهان

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی/ کارنامه اسکوچیچ مثبت شد


به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال ملی بوسنی و ایران از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه فرهاتوویچ شهر سارایوو آغاز شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. کاوه رضایی (۴۶) و مهدی قایدی (۹۱) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با امیر عابدزاده، مرتضی پور علی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صادق محرمی (۷۷ سیامک نعمتی)، احسان حاج‌صفی (۶۱ امید نورافکن، احمد نورالله‌ی (۸۴ علی کریمی، علی قلی‌زاده (۸۲ مهدی قایدی) وحید امیری، کاوه رضایی (۶۱ کریم انصاریفرد) به میدان رفت.

ملی پوشان کشورمان در هوای بارانی و سرد شهر سارایوو نمایش قابل قبولی در نیمه اولی داشتند و موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند و در مقابل روی حملات تیم میزبان با نظم عمل کردند و اجازه ندادند دروازه امیر عابدزاده با خطر جدی مواجه شود.

تیم ملی ایران که با روشی متفاوت بازی می‌کرد و کاوه رضایی را در پیشانی خط حمله داشت و امیری و قلی زاده از کناره‌ها به وی اضافه می‌شدند، با استفاده از قدرت حمل توپ این دو بازیکن توانست موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کند.

دروازه بان تیم ملی بوسنی در دقیقه ۲۰ به دلیل مصدومیت جای خود را به گلر دوم این تیم داد.

در دقایق پایانی نیمه اول تیم بوسنی حملات خطرناک‌تری را روی دروازه ایران پی ریزی کرد و تیم اسکوچیچ را تحت فشار قرار داد. در دقیقه ۴۵ این دیدار پورعلی گنجی پشت محوطه جریمه روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد که این ضربه به خط دفاعی ایران برخورد کرد و به جریان بازی برگشت.

با شروع نیمه دوم ایران خیلی زود به گل رسید. توپ ربایی وحید امیری از بازیکن حریف در جناح راست وی را در موقعیت پاس به کاوه رضایی قرار داد و این بازیکن هم درون محوطه جریمه پس از حرکتی زیبا توپ را با یک ضربه فنی به تور دروازه بوسنی رساند.

در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش با برنامه و کم اشتباهی داشتند و مقابل حملات بوسنی ایستادند و اجازه ندادند دروازه عابدزاده با خطر جدی مواجه شود. البته بوسنی در این دیدار توان فنی بالایی نداشت و نتوانست فشار زیادی روی دروازه ایران وارد کند.

سفیدپوشان میزبان هر چند در نیمه دوم تلاش کردند گل خورده را جبران کنند اما در خط حمله خیلی مقتدر نبودند و اسیر دفاع خوب و کم اشتباه بازیکنان ایران شدند.

در ۳۰ دقیقه پایانی اسکوچیچ دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد تا سایر بازیکنان هم بتوانند از این بازی برای محک خود استفاده کنند. پنج دقیقه پایانی این بازی با دفاع پرتعدادتر ایران و حملات بوسنی همراه بود و تیم ایران دل به ضد حملات بسته بود و تلاش می‌کرد توپ را به مهدی قایدی برساند و از سرعت این بازیکن استفاده کند.

همین تاکتیک هم جواب داد و روی پاس سعید عزت اللهی تیم ایران توسط مهدی قایدی به گل دوم دست پیدا کرد. در دقیقه ۹۱ این دیدار قایدی پاس خوب عزت اللهی را از سمت چپ محوطه جریمه دریافت کرد و با ضربه‌ای دقیق به جناح مخالف دومین گل ایران را وارد دروازه میزبان کرد.

دراگان اسکوچیچ که در اولین بازی تدارکاتی خود با تیم ملی ایران برابر ازبکستان به برتری رسیده بود با کسب دومین پیروزی در دیدارهای تدارکاتی کارنامه اش در این تیم را مثبت کرد و حالا باید منتظر دیدارهای رسمی تیم ملی باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا