ایران و جهان

وضعیت ترافیکی محورها بعد از اجرای محدودیت ها/کاهش ۳۰ درصدی ترددها


سرهنگ احمد شیرانی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به مصوبه چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در ۲۵ استان کشور اعمال شد.

وی ادامه داد: در این محدودیت هم عوامل انتظامی و هم عوامل پلیس راه و راهور حضور دارند. همانطور که اعلام شد از ساعت ۱۲ روز دوازدهم آبان سال جاری، این محدودیت‌ها در ۲۵ مرکز استان اجرا شد که خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز ۱۶ آبان ماه است.

محدودیت‌ها در تهران و البرز یکپارچه اعمال می‌شود

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

شیرانی بیان کرد: اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز به صورت یکپارچه است و از انتهای حوزه استحفاظی اعمال می‌شود و از ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی چه در تهران و البرز و چه در ۲۵ استان دیگر جلوگیری می‌شود.

کاهش ۱۵ درصدی در روز گذشته و ۳۰ درصدی ترددها در امروز

وی اظهار کرد: از ظهر روز گذشته که ممنوعیت‌ها آغاز شد، شاهد کاهش ۱۵ درصدی ترافیک در نخستین روز از این طرح بودیم. همچنین از ابتدای صبح امروز با توجه به تردد شمارها و رصد دوربین‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی، باید گفت که بیش از ۳۰ درصد کاهش تردد در محورهای مواصلاتی داشته‌ایم البته پیش‌بینی می‌شود هر چه به ساعات اوج ترافیک نزدیک شویم، این عدد افزایش پیدا خواهد کرد که این نشان از همکاری خوب مردم با عوامل پلیس است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تأکید کرد: همانطور که مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده، همکاران ما هم در مبادی ورودی و خروجی این ۲۵ استان حضور دارند و به افرادی که بنا به هر دلیلی متوجه این محدودیت‌ها نشده‌اند، تذکر می‌دهند و آنها را ارشاد می‌کنند.

ماجرای ترافیک سنگین نخستین ساعت اجرای طرح در برخی محورها

شیرانی با اشاره به خبرهایی که روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر ترافیک شدید در ساعات اولیه اجرای طرح در مبادی ورودی و خروجی این ۱۵ استان منتشر شده بود، گفت: طبیعی به نظر می‌رسد که در لحظات اولیه اجرای این طرح، اندکی تراکم مقطعی داشته باشیم چرا که باید راهکاری برای شناسایی خودروهای بومی و غیربومی انجام می‌شد و طبیعی بود که ترافیک به وجود آید ولی بلافاصله یکی دو ساعت بعد از اجرای طرح، محورها را که با دوربین چک می‌کردیم، مشاهده کردیم که وضعیت ترافیکی حاکم است.

غیربومی هایی که در سفر هستند می‌توانند به شهرهایشان برگردند

وی تصریح کرد: نکته‌ای که مردم باید توجه کنند، این است که اگر در حال حاضر و در این بازه محدودیتی در شهر دیگری حضور دارند و می‌خواهند به شهر محل زندگی خود که پلاک خودرویشان هم متعلق به آنها است، برگردند، ممنوعیتی برای بازگشت به شهرشان نیست و عوامل پلیس به آنها اجازه خواهند داد اما این افراد اجازه ورود به شهرهایی که در طول مسیر خود تا شهر مقصدشان وجود دارد را ندارند و باید از کنارگذرها و کمربندی‌ها عبور کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: در این طرح هماهنگی مناسبی بین تمامی یگان‌ها و عوامل هلال‌احمر وجود دارد. عوامل هلال‌احمر در کنار کارکنان پلیس راهور حضور دارند و همان‌گونه که با سعه‌صدر مردم را راهنمایی می‌کنند، طرح اهدای ماسک به افرادی که در خودروها ماسک ندارند را اجرا می‌کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری یکدیگر هر چه سریع‌تر جلوی موج سوم شیوع ویروس کرونا را در کشور بگیریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا