ایران و جهان

واحدهای عملی برگزار نشود، شهریه دریافت نمی شود


به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره علت افزایش شهریه رشته روانشناسی بالینی در ترم جدید اظهار کرد: شهریه روانشناسی بالینی از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تغییر کرده بخشی از این افزایش بر اساس افزوده شدن ساعات عملی و کارورزی است. اگر جمع شهریه پرداختی برای دانشجویی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، حتماً اطلاع دهید.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دوره‌های کارورزی رشته روانشناسی بالینی را حتماً برگزار می‌کنیم، افزود: در ترم جاری تاکنون فقط شهریه‌های ثابت دریافت شده است و شهریه متغیر هنگام گرفتن درس و برگزاری کلاس‌ها اخذ خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که اگر واحدهای عملی برگزار نشود، شهریه آن نیز دریافت نخواهد شد، گفت: البته نمی‌شود قاعده کلی برای تمامی واحدها در نظر گرفت چون برخی استان‌ها در شرایط زرد قرار دارند و می‌توانند واحدهای عملی را بگذرانند. بچه‌های رشته روانشناسی بالینی نیز باید دوره‌های کارورزی را بگذرانند تا فارغ التحصیل شوند.

طهرانچی در خصوص برگزاری آزمون زبان (EPT) دانشجویان دوره دکتری گفت:این آزمون در شرایط کرونا تاکنون تنها یک مرحله به تعویق افتاده است. اگر این آزمون با توجه به شرایط کرونا دو یا سه بار دیگر به تعویق بیفتد، تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد درباره واحد آکسفورد دانشگاه آزاد توضیح داد و گفت: در خصوص واحد آکسفورد، امارات و …، بازرسی‌های لازم انجام شده است و به زودی نتایج آن به دست آمده و با قاعده شفافیتی که داریم، اعلام خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سامانه آموزشیار بستر شفافیت برای دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: پیش از این، اطلاعات بیش از ۵۰۰ واحد دانشگاهی را در اختیار نداشتیم اما اکنون با توجه به ایجاد سامانه آموزشیار، تمامی اطلاعات آموزشی و مالی بیش از ۵۰۰ واحد دانشگاهی را در اختیار داریم؛ همچنین ترازنامه‌های مالی دانشگاه را به صورت شفاف در سایت دانشگاه منتشر و اعلام خواهیم کرد.

طهرانچی درباره وضعیت حقوق کارکنان و اساتید این دانشگاه نیز گفت: در حال اتخاذ تدابیری هستیم تا روند پرداخت حقوق کارکنان و اساتید بهبود یافته و حقوق این قشر زحمتکش افزایش یابد. گرانی شهریه به یکباره امکان پذیر نیست و در حال اندیشیدن تدابیری هستیم تا در پرداخت حقوق کارکنان تغییراتی ایجاد کنیم در این راستا تقاضا داریم سازمان برنامه طلب‌هایی را که از دولت داریم، تامین کند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با اعلام این خبر که امسال جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مثبت شده است، گفت: دانشجویان جدیدالورود در ۱۶ جلسه کلاس حضور خواهند داشت و امتحانات پایان ترم دانشجویان ورودی جدید از ۱۸ بهمن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال حدود ۶۵ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند و به زودی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا