ایران و جهان

هدف از جنگ اقتصادی ناکارآمدسازی دولت است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سردار غلامرضا جلالی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با ادامه مقاومت، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بی هدف می‌شود و آسیب پذیری ها کمتر خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به دو قسمت طبیعی و بخش انسانی تقسیم می‌شود، گفت: در تهدیدات طبیعی انگیزه دشمنی وجود ندارد، اما در تهدیدات انسانی، انگیزه دشمنی وجود دارد.

سردار غلامرضا جلالی افزود: در تهدیدات انسانی فعالیت‌ها پویا و نسبت به گذشته متفاوت هستند.

وی گفت: در فناوری‌های نو، ترکیبی از تهدید و فرصت داریم. نوع حفاظت از این تهدیدات هم متفاوت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: جنس، عرصه، نوع تهدیدات متفاوت است و نسبت به این پاسخ هم متفاوت خواهد بود.

سردار جلالی گفت: مهمترین تهدیدی که ایران با آن مواجه است تهدیدات آمریکاست که ابتدا بیشتر تهدیدات نظامی بود، اما این رویکرد با پاسخ و واکنش سخت ایران همراه می‌شد و بعد از این، تهدیدات آمریکا به حوزه اقتصاد و سایبر راه کج کرد. جنگ سایبری زیر ساختی، مثل حمله به نطنز.

وی افزود: وقتی در حوزه اقتصاد مردم به سمت خرید سکه و ارز هدایت می‌شوند که نشان می‌دهد یک آفند اقتصادی است و اگر مردم به آن متوجه باشند؛ این رویکرد دشمن موفق شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیشتر رویکرد آمریکا ترکیبی از سایبر و مسائل اجتماعی با زیر ساخت اقتصادی است و هدف نهایی هم امنیتی کردن فضای سیاسی کشور است.

سردار جلالی افزود: در بخش نظامی تکلیف مشخص است، اما در بخش غیر سیاسی مسائل اقتصادی، خصوصی و … هست که باید برای این رویکردها زیرساخت‌ها آماده شود.

وی گفت: قانون برای همه لازم الاجرا هست و ابلاغیه‌های سازمان پدافند هم باید اجرا شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ما در بخش آموزشی و ترویجی، کنترل، پیشگیری، ساختار سازی و … فعال هستیم.

جلالی گفت: هر نوع تهدید زیستی برای ما از اهمیت برخوردار است و نوع زیستی تمام استان‌ها تهیه شده و تمام تکالیف دستگاه‌ها برای هر نوع تهدیدی مشخص شده است.

وی افزود: تمام ساختار سازی‌ها در مقابله با کرونا به کمک ما آمده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به انفجار بیروت و درس آموزی از آن افزود: اتفاقات دنیا تکثیر می‌شوند و باید از این آسیب‌ها ایمن باشیم. در بررسی‌هایی که انجام شد نمونه‌هایی شبیه مواردی که در بیروت اتفاق افتاد در کشور وجود داشت که به سرعت تشکیل جلسه دادیم و همه آن موارد را کنترل کردیم.

سردار غلامرضا جلالی گفت: هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند تا مراکز پر خطر، ایمن شوند.

وی افزود: در برنامه پنجم و ششم قانون صریح و روشنی داریم تا اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در باره جنگ اقتصادی گفت: این جنگ یک هدف دارد و آن ناکارامدسازی دولت است تا به صورت مستقیم بر مردم و نارضایتی انها اثر بگذارد.

جلالی گفت: دلار بزرگترین نقطه قوت آمریکاست و ما باید درباره دلار تعیین تکلیف کنیم و راه حل های زیادی هم وجود دارد و یکی از آنها اجرای تعاملات بین المللی با ارز مشترک کشورهای مختلف است و از طرفی باید سبد ارزی متنوعی داشته باشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا