ایران و جهان

مواضع اسلام ستیزانه ماکرون با هدف سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریتش است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل زهرا میرظفرجویان: اخیراً، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آشکارا از اقدامات ضد اسلامی حمایت کرده است. اظهارات اسلام ستیزانه وی پس از کشته شدن یک معلم فرانسوی توسط مهاجمی ۱۸ ساله اهل چچن بیان شد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: هیچ چیز باعث عقب نشینی ما نمی‌شود. ما به تمامی اختلافات با روحیه صلح احترام می‌گذاریم. هرگز سخنان نفرت انگیز را نمی‌پذیریم و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. همواره از کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی حمایت خواهیم کرد.

او با تعمیم دادن رفتار و عملکرد یک فرد ۱۸ ساله٬ در اظهاراتی توهین آمیز مدعی شد که اسلام دینی در بحران است. حمایت ماکرون از توهین‌ها به اسلام و پیامبر اکرم موجی از واکنش‌های منفی را در میان ملت‌های مسلمان به دنبال داشته است.

در این راستا خبرنگار مهر گفتگویی را با «دنیز جانر» پژوهشگر و کارشناس مسائل بین الملل از کشور ترکیه انجام داده است که در ادامه می‌آید.

جانر در رابطه با اظهارات اخیر ماکرون گفت: همانطور که می‌دانید در سالهای اخیر اظهارات و رفتارهای اسلام ستیزانه در اروپا افزایش یافته است و می‌توان گفت که این اظهارات اخیر ماکرون نیز٬ به رفتارهای اسلام ستیزانه در اروپا افزوده شد.

وی افزود: هدف ماکرون از بیان اظهار نظرهای تحریک آمیز٬ پوشاندن سو مدیریت خود در کشور و همچنین سیاست‌های ناموفق اقتصادی و اجتماعی دولتش است.

جانر با اشاره به تظاهرات‌های ضد دولتی در فرانسه در سالهای اخیر گفت: از زمان شروع تظاهرات‌های ضد دولتی از تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ در فرانسه ٬ ۱۱ نفر از مردم این کشور طی یکسال جان خود را در جریان این تظاهرات‌ها از دست دادند؛ اما ماکرون ترجیح می‌دهد به جای متمرکز شدن بر مشکلات و بی عدالتی‌های اجتماعی کشورش٬ تاختن به اسلام را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه گفت: اظهارات اخیر ماکرون احساسات میلیون‌ها مسلمان ساکن فرانسه را جریحه دار کرده است اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، احساسات میلیون‌ها مسلمان ساکن فرانسه را جریحه دار کرده است.

پژوهشگر و کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه فرانسه میلیاردها دلار با بسیاری از کشورهای اسلامی تجارت دارد٬ تصریح کرد: این کشور نباید وارد ماجرایی شود که باعث خشم همه مسلمانان در سراسر جهان شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا