ایران و جهان

مهم‌ترین جهاد در شرایط کنونی ادای دین نسبت به محرومان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه مردمی عملیات حاج قاسم سلیمانی در تالار بلاغ تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون وقت به میدان آمدن پررنگ جریان مکتبی است گفت: فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، نظام سلامت و اساساً کمک به برطرف کردن گرفتاری مستضعفان برای همه ما تکلیف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و قدم‌های خوبی که در مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، گفت: دریافت من این هست که اتفاقات خیلی چشمگیرتر و بزرگ‌تری در این استان می‌تواند بیفتد و فارغ از انعکاس مؤثر رسانه ملی، یک گزارش خاص محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و من به عنوان یک وظیفه این آمادگی را برای تقدیم گزارش دارم.

حجت الاسلام قمی با اشاره به تجربه و خلق یک الگو برای کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ در این سال‌ها، گفت: قرارگاه در حوزه نظامی وجود داشته ولی می‌خواهیم یک هم رسانی و هم افزایی در ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

وی ریشه‌ای‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد را در شرایط کنونی جهاد امید و ادای دین نسبت به محرومان و مستضعفان برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم از روی اعتقاد و در سلوک متأسی به سیره رسول الله (ص) به مردم خیر برسانیم و ما شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم و این سابقه در باطن و هویت و ریشه در تاریخچه دیرینه ما دارد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه نزدیک شدن فضاهای اجتماعی به فضاهای فرهنگی یک امتیاز است، گفت: یادمان باشد جنگ اصلی، ریشه‌ای و اساسی جنگ فرهنگی، جنگ روایت‌ها و جنگ گفتمانی و همه جانبه است و در مواجهه با این ابتلاء و امتحان الهی نباید از این نزاع و جدال اصلی غفلت کرد.

وی نبرد مؤثر و سرنوشت ساز در نبرد روایت‌ها را کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: جنگ روایت‌ها یعنی نگرانی برای تحریف و اگر تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ذهن جامعه باید این طور نقش ببندد که در جریان سیل و زلزله و کرونا این جریان انقلابی بود که پای کار آمد و این جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.

قمی با تأکید بر جدی گرفتن اذهان عمومی و رسانه گفت: رسانه بخشی از این جنگ نیست و بعدی از این جنگ هست؛ باید در طراحی کارها لحاظ رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: اگر این زحمات، خالصانه و بدون اینکه در ذوق مردم بخورد، منعکس شود هرچند در یک منطقه کوچک انجام شود ولی تأثیر فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما برای نقد کردن تجربه تاریخی زمان زیادی نداریم و چون خادم مردم و خادم اسلام هستیم از اسوه و الگوی خود اینگونه فراگرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه مجاهدت شما در میدانی که مهم‌ترین و مؤثرترین حرکت امروزه هست؛ سرنوشت ساز است، گفت: مسأله، مسأله انتخابات نیست، مسأله تجربه تاریخی یک ملت است که قرار است، امت وسط، پیشگام و پیشرو باشند و قرار هست تفاوت‌هایی را در این نبرد تمدنی رقم بزنند و ما اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند.

وی با اشاره به اینکه قدم پیش رو دشوارتر از قدم قبل است، گفت: باید حس حضور قدرتمند جوانان مکتبی و صالح و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد تا بتواند به آن سخن متفاوت و جدید انقلابی شما دلخوش کند و همراه‌تر در این مسیر استقامت، قدرتمند بایستد.

قمی افزود: اگر واقعاً در این مقطع، شرایط خودمان را درک کنیم و رسالت تاریخی‌مان را انجام دهیم در پیشبرد انقلاب در مسیر رهوارتر و هموارتر، اتفاقات بزرگی می‌تواند بیفتد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا