ایران و جهان

مقصران پرونده «استرا» باید پاسخگو باشند/ خوشی به استقلال نیامده!


رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص محکومیت استقلال در پرونده استراماچونی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون اتفاقاتی پیرامون استراماچونی و پرونده او افتاده که می‌توان «پروژه استراماچونی» را به بزرگترین چالش مدیریتی و مالی تاریخ استقلال تشبیه کرد. در موضوع استراماچونی تا دلتان بخواهد ابهام و سئوال بی جواب وجود دارد و مدیران و معاونان زیادی با این موضوع مواجه بوده و در مسیر این پرونده پر ابهام قرار داشته‌اند.

وی تاکید کرد: استراماچونی رفتنش پر از ابهام بود، اتفاقاتی که در قطر افتاد، سفر پر از سئوال مدیرعامل وقت به ایتالیا و حالا هم این رای سنگین انضباطی که آمده است.

پیشکسوت آبی پوشان با بیان این موضوع که خوشی به ما استقلالی‌ها نیامده ادامه داد: در چهار پنج سال اخیر هر اتفاق خوبی که برای استقلال افتاده، بعد از ۲۴ ساعت چنان بحرانی ایجاد شده که همه خوشی‌ها را از بین ببرد. مثل روزی که صدرنشین شدیم و یک روز بعد استراماچونی رفت، روزی که دربی را بردیم و یک روز بعد فرهاد مجیدی رفت و حالا که پنجره‌های نقل و انتقالاتی باز شده و یک روز بعد رای استراماچونی می‌آید. به حدی این اتفاقات منظم است که انسان فکر می‌کند یک سازمان برای شکل دادن این اتفاقات سریالی وجود دارد.

رجبی گفت: مدیران و معاونان زیادی در مسیر این پرونده قرار داشته‌اند و از نظر من هر فردی به اندازه سهمی که در ایجاد این بحران داشته باید پاسخگو باشد. فوتبال ما یک تجربه بسیار تلخ در خصوص ویلموتس در سطح ملی دارد و خوشبختانه مجلس با قدرت به این موضوع ورود کرده و برخی نمایندگان بر این موضوع پافشاری دارند که غرامت ویلموتس باید از مقصران پرونده گرفته شود. در مورد استقلال هم چه ایرادی دارد چنین تصمیمی گرفته شود؟ استقلال اگر غرامتی به شفر، استراماچونی یا هر خارجی دیگری با ندانم کاری پرداخت کرده یا باید پرداخت کند، پولی است که از جیب ملت و کشور می‌رود و نباید از مقصران این موضوع به راحتی گذشت.

مدافع پیشین آبی پوشان گفت: تازه پول سنگینی بابت شفر پرداخت شده که پرداخت آن پول هم حاصل ندانم کاری و اهمال برخی‌ها بوده و هنوز پرداخت غرامت به شفر هضم نشده، رای استراماچونی آمده است.

وی در خصوص شرایط آبی پوشان در فصل جاری نیز بیان داشت: شاید تیم از نظر فنی شرایط خوبی داشته باشد که قطعاً هم همینطور است. اما نگرانی ما از مسائل غیر فنی و حواشی است که پیرامون باشگاه را گرفته است. واقعیت این است پتانسیل تیم داخل مستطیل سبز و روی نیمکت بسیار بالا در حد قهرمانی است. اما باید دید که ظرفیت‌های باشگاه در بخش مدیریتی و مالی نیز در همین اندازه هست یا خیر.

رجبی گفت: برای قهرمانی در یک فصل باید چهار ضلع یک مربع تکمیل باشد. ضلع اول تعداد کافی بازیکن خوب در هر پست، ضلع دوم یک تیم قوی فنی روی نیمکت، ضلع سوم قدرت مالی باشگاه و ضلع چهارم تیم مدیریتی قوی در باشگاه است. آیا در استقلال امسال هر چهار ضلع مربع تشکیل شده که شانس قهرمانی را افزایش دهد یا خیر.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا