ایران و جهان

مسلمانان کالاهای فرانسوی را تحریم کنند


مولوی غلام حیدر فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به توهین‌های صورت گرفته به رسول الله (ص) در کشور فرانسه اظهار کرد: تا زمانی که در بین مسلمانان اختلاف و دودستگی وجود داشته باشد دشمنان نیز این توهین‌ها را خواهند داشت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند بیان‌کرد: وقتی که مسلمانان در مواردی به عقاید یکدیگر توهین می‌کنند، دشمنان و کفار نیز برای توهین به عقاید مشترک بین مسلمانان نیز جری می‌شوند و از این جهت حفظ و احترام به یکدیگر در جلوگیری از بی حرمتی به ساحت قرآن و پیامبر (ص) مؤثر است.

مولوی فاروقی اظهار کرد: علاوه بر وحدت و یکدلی بین مسلمان، عدم اختلاف و برادری بین سران کشورهای اسلامی نیز از اهمیت بسیار فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه اختلافات و دودستگی‌ها را باید در پناه بردن و رابطه برخی از مسلمانان با دشمن صهیونیستی دید، بیان‌کرد: با سلیقه‌ها و نظرات مختلف به ویژه در عرصه بین‌المللی دولت‌های اسلامی باید هماهنگی و برادری را حفظ کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: شعار دادن‌ها و محکوم کردن‌های ما به تنهایی نمی‌تواند جلوی این توهین‌ها به ساحت رسول الله (ص) را بگیرد و از این جهت در وهله اول مسلمانان باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

مولوی فاروقی اظهار کرد: در گام دوم نیز دولت‌های اسلامی می‌توانند بر روی قطع رابطه با کشور فرانسه و هر کشوری که توهین به مقدسات ما می‌کند، برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: اسلام در بین کشورهای اروپایی و غربی رو به گسترش است و آنان می‌خواهند با این اقدامات و توهین‌ها ترس از اسلام را در دل مردم به وجود آورده و مانع اسلام‌گرایی شوند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا