ایران و جهان

مسئولین انتخاباتی: نتیجه بازشماری آرا به نفع ترامپ نیست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اصرار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به نگه داشتن سکان کاخ سفید تا این لحظه راه به جایی نبرده است به ویژه آنکه مسئولین انتخاباتی ایالت کلیدی جورجیا ساعاتی پیش اعلام کردند که بازشماری آرا رو به اتمام است و بعید به نظر می‌رسد شاهد تغییری در نتیجه به نفع ترامپ باشیم.

نتایج بازشماری آرای جورجیا –ایالتی که در آن جو بایدن دموکرات با اختلاف ۱۴ هزار رأی از ترامپ پیش است- روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

همزمان، مسئولین انتخاباتی ویسکانسین- دیگر ایالت کلیدی که ترامپ صحت شمارش آرا را در آن زیر سوال برده است- می‌گویند بازشماری، نتایج را به نفع او تغییر نخواهد داد.

در این میان، ترامپ که این روزها ترجیح می‌دهد از انظار عمومی دور باشد؛ خشم خود را با انتشار پیام‌های پی در پی در توئیتر خالی می‌کند.

پیشتر «برد رافنسپرگر» وزیر داخلی ایالت جورجیا گفته بود اظهارات ترامپ مسئول شکست انتخاباتی‌اش است.

به گفته او، ۲۴ هزار نفر از طرفداران ترامپ از حضور در انتخابات پستی امتناع کردند زیرا رئیس جمهور به آن‌ها گفته بود این روش ایمن نیست.

رافنسپرگر افزود: اما این افراد به صورت حضوری هم رأی ندادند. او می‌توانست دستکم ۱۰ هزار رأی [بیشتر] داشته باشد. او در واقع پایگاه رأی خود را سرکوب کرد و تحت فشار قرار داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا