اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر یکستون وسط

مدیر ستاد دیه استان خوزستان از یکصد و‌پنجاه و ششمین جشن گلریزان دراستان خبرداد/ ۲۰۵ زندانی غیرعمد آزاد شدند/ کمک خیرین۸۰ درصد افزایش داشت

حجت الاسلام هاشمی نیا در گفتگو با خبرنگار خوز ۲۴ در اهواز، به مشروح اقدامات این ستاد در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت و اظهار کرد: از تعداد ۲۰۵ نفر زندانی آزاد شده در ۷ ماه ابتدای سالجاری، ۱۹۸ نفر مرد و ۵ نفر نیز زن بودند.که میزان بدهی آن ها ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۸۴ نفر دیگر به علت جرائم مالی غیرعمد در زندان هستند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۸ نفر بدهکار دیه در تصادفات، ۸۰ نفر بدهکار مهریه و ۱۱۲ نفر بدهکار در وصول چک و ۵ نفر بابت پرداخت نفقه در زندان بودند.

مدیر ستاد دیه خوزستان ادامه داد: ۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد خوزستان به علت ورشکستگی های مالی غیر کلاهبرداری، در زندان هستند.

هاشمی نیا ضرب المثل “مهریه را چه کسی داده و گرفته” را یکی از عوامل مخرب و عامل بدبختی بسیاری از جوانان دانست و در عین حال گفت: بیش از ۷۰ جوان به دلیل مهریه در زندان ها گرفتار شدند و باید جوانانی که قصد ازدواج دارند در حد توان خود مهریه ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مهریه سبک و پایین، باید در جامعه فرهنگ سازی شود، ابراز امیدواری کرد: با این فرهنگ سازی می توان زمینه ساز کاهش گرفتاری آقا دامادهایی که با هزار آرزو ازدواج می کنند، باشیم.

مدیر ستاد دیه خوزستان با استفاده ستاد از ظرفیت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: یکصد و پنجاه و ششمین جشن گلریزان در فضای مجازی در حالی برگزار شد که مشارکت مردم به نسبت سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت.

هاشمی نیا بر مشارکت مردم، خیرین، سازمان های دولتی و خصوصی در این امر خداپسندانه تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون توسط مردم و خیرین، بیش از ۴۰ میلیارد ریال به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

هاشمی نیا با بیان اینکه با تلاش مجموعه ستاد، بیش از ۴۰ درصد مبلغ بدهی و شکایات با گرفتن رضایت از شاکیان اخذ شد، تصریح کرد: با شناسایی مددجویان واجد شرایط در زندان و تشکیل پرونده در ستاد دیه و مذاکره با شکات جهت اخذ گذشت و با کمک های خیرین نسبت به آزادسازی مددجویان اقدام می شود.

مدیر ستاد دیه خوزستان در پایان، خواستار همراهی مردم در پویش‌های انسان‌دوستانه برای استمرار کمک‌های نقدی خیران شد.

وی عنوان کرد: در این روزهای دشوار کرونایی که شرایط اقتصادی و معیشت بر خانواده‌ها فشارهای مضاعفی می‌آورد فراهم کردن شرایط بازگشت سرپرستان خانوار به خانه‌هایشان می‌تواند به خانواده‌ها نیز کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا