اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد: پرداخت ۲۱ میلیارد تومان زکات توسط خیران و کشاورزان خوزستانی

به گزارش خوز۲۴ جمال شیبه  اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری، ۲۱ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان خوزستان جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه از این مبالغ ۶ میلیارد تومان زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۱۱ میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان از جمله رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، تأمین جهیزیه و تحصیل دانش آموزان مددجویان و ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه همان مکان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافته است، بیان کرد: ۹۰ درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان محرومان و ۱۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد که در این راستا مددجویان تحت حمایت از برکات زکات بهره‌مند شدند.

وی به سرفصل‌های هزینه کرد زکات در سال جاری اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

شیبه بر تعامل مؤثر حوزه علمیه، امامان جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان باهدف ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان در پایان گفت: زکات شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا