ایران و جهان

محمدعلی الحوثی: ما خواستار راه حل عادلانه و نه اشغالگری هستیم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر درخصوص گزارش مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن که به شورای امنیت ارائه کرده است، نوشت: مارتین گریفیتس دروغ نگفت اما واقعیت را نیز اعلام نکرد. توصیف این موضوع به عنوان یک موضوع داخلی و سکوت در قبال کشورهای متجاوز که به طور رسمی در بحران یمن سکوت کرده اند، ظلم و مغلطه است.

محمد علی الحوثی در ادامه خطاب به گریفیتس گفت: ما تمام راه‌ها را پیشنهاد کرده ایم و به دنبال حل بحران یمن و نه اشغالگری آن و اهل راه حل عادلانه هستیم.

روزنامه لبنانی الاخبار هفته گذشته اعلام کرده بود که پیش‌نویس «اعلامیه مشترک» آتش‌بس یمن که گریفیتس اخیراً به شورای امنیت ارائه کرده و مورد حمایت آن واقع شده است، مجدداً ائتلاف متجاوز را از جنایات مرتکب شده در یمن تبرئه کرده است.

این روزنامه لبنانی نوشته بود، پیش‌نویس اعلامیه مشترک، ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی را از تمام جنایاتی که علیه مردم یمن مرتکب شده است، تبرئه و ریاض را از حلقه درگیری خارج و جنگ را به عنوان یک جنگ داخلی و بدون حضور طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی می‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا