ایران و جهان

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه ضد اخوانی سعودی را محکوم کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه برخی از علمای عربستان سعودی علیه اخوان المسلمین را محکوم کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَتَبَیَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَیٰ إِلَیْکُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَیَاهِ الدُّنْیَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ کَثِیرَهٌ ۚ کَذَٰلِکَ کُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَیْکُمْ فَتَبَیَّنُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا (سوره نساء آیه ۹۴)
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (سوره بقره آیه ۲۰۸)
متأسفانه اندکی پس از روزهای پر برکت هفته وحدت و ایام ولادت مبارک و پر برکت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و در پی تاکید همه علمای جهان اسلام بر وحدت و همکاری کشورهای اسلامی در مواجهه با بلایا و دشمنی‌ها، بار دیگر علمای وابسته به دربار آل سعود بر طبل مخالفت کوبیدند و بی اعتنا به پیام انسان سازِ وحدت و دوستی، سازِ دشمنی و نفرت کوک کردند و مسلمین علاقمند و پیرو اخوان المسلمین و اندیشه اخوانی را خارج از اسلام و تروریست معرفی کردند. اصرار بر تفرقه و اختلاف از سوی وابستگان به استکبار بسی دردناک‌تر از انحراف و ناآگاهی دیگران است. دیگرانی که به رفتار همین افراد به ظاهر عالم چشم دوخته اند و از ایشان صبر و بردباری انتظار دارند اما شاهد نفرت پراکنی از سوی آنان هستند.

اعلامیه رسمی برخی از علمای وابسته به دربار عربستان سعودی علیه پیروان مسلمان اخوان المسلمین مصداق روشنی از اختلاف افکنی و تکفیر است؛ آن هم در بحبوحه ضیافت سردمداران استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایتکار مغرور از حمایت کور و بی لجام آمریکا در منطقه. آیا بهتر نبود به جای تضعیف صفوف آزادگانِ مسلمان که همواره در مقابل زیاده خواهی صهیونیست‌ها و هواداران بی پروایشان ایستاده اند، دشمنان اسلام و انسانیت را نشانه می‌گرفتید. بهتر نبود که حتی به ظاهر در حمایت از مردمان مظلوم منطقه به خصوص برادران و خواهران فلسطینی بیانیه «کبار العلمایی» صادر می‌کردید که مظلومان رنج کشیده عالم اندکی آرام بگیرند. و یا فرآیند عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را تسهیل نمی‌کردید.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر کوششی برای ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی و تقویت صهیونیست‌های اشغالگر را محکوم نموده و هر تلاشی برای تضعیف صفوف مسلمین را خیانت به آرمانهای قرآن کریم و هدایت‌های رسول گرامی اسلام تلقی نموده و از هر جهد روشنگرانه ای در جهت انسجام و دوستی میان مسلمین استقبال می‌نماید. امیدوارم همه آحاد مسلمین در پناه هدایت قرآن به سمت دوستی و وحدت و انسجام برای مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام عزیز گام بردارند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا