ایران و جهان

ماکرون از پیامبر اسلام و مسلمانان عذرخواهی کند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان عذرخواهی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، «علی القره داغی» همچنین از رئیس جمهور فرانسه خواست قانونی را جهت جرم انگاری توهین به اسلام و مقدسات دینی تصویب نماید.

القره داغی در صفحه توئیتر خود اظهارات ماکرون در گفتگو با الجزیره را گامی به سمت اعتدال برشمرد اما در عین حال آن را برای رفع آنچه سخنان اولش بر قلوب مسلمین برجا گذاشت کافی ندانست.

وی نوشت: سخنان ماکرون در گفتگو با شبکه الجزیره گامی به سمت اعتدال بود اما این اقدام برای برطرف کردن تأثیراتی که اظهارات اولش بر قلب مسلمانان داشت، کافی نیست.

القره داغی افزود: ما از ماکرون انتظار داریم که با شجاعت و به صراحت از ساحت نبی مکرم حضرت محمد (ص) و همه مسلمانان عذرخواهی کند و با آغاز یک گفتگوی سازنده و جدی قوانینی را برای جرم انگاری و ممنوعیت توهین و تحقیر علیه اسلام تصویب نماید.

ماکرون روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفته بود که احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را درک می‌کند، البته وی صراحتاً توهین به اسلام را رد نکرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا