ایران و جهان

قیمت مسکن در حال کاهش است اما متأسفانه چسبندگی قیمت داریم


به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم الحاق ۱۲۲ دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی در جمع خبرنگاران درباره قیمت بلیت هواپیما با اشاره به جلساتی که در این خصوص در حال برگزاری است، اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و نرخ نامه و فهرستی که طبق آن قرار بود تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی از سقف قیمتی بلیت‌ها عبور نکرده و گزارشی مستند در این باره نداریم، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرده‌ایم تا در فروش صندلی هواپیما سقف ۶۰ درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.

پروازهای چارتری متوقف شد

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیر کف قیمتی رقابت می‌کردند که ما در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این موضوع را هم متوقف کردیم گفت: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید اجازه دهند نرخ ارز متعادل شود.

وی افزود: اجازه تکرار پروازهای چارتر را نمی‌دهیم، البته پرواز چارتر در دنیا پذیرفته شده و وجود دارد؛ اما مشکل پروازهای چارتری که جلوی آنها را گرفتیم، این بود که پروازهای برنامه‌ای، سلف‌خری می‌شد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ‌گذاری می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر برنمی‌گشت.

قیمت مسکن کاهش می‌یابد

اسلامی درباره تأثیر کاهش قیمت ارز بر قیمت مسکن، بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون قیمت مسکن نظیر سایر کالاها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با ریزش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که با ارز افزایش قیمت داشته‌اند، برگردند اما متأسفانه چسبندگی قیمتی هم وجود دارد.

وی تأکید کرد: همان طور که قیمت خودرو با کاهش قیمت ارز برگشت، باید دیگر قیمت‌ها هم که بی دلیل بالا رفته بودند و متأثر از عرضه و تقاضا نبودند، برگردد؛ اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا