ایران و جهان

صدور مجوز نخستین داروی درمان قطعی کرونا تا یک هفته دیگر

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- معین یزدانی: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهان بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و کمپانی‌های خارجی در تکاپوی ساخت دارو برای درمان این ویروس ناشناخته (کویید ۱۹) بودند که ناشناخته بودن این ویروس، سدی بر سر راه متخصصین برای ساخت داروی درمان قطعی این ویروس منحوس بود.

اکنون که هشت ماه از شیوع این بیماری در کشور ایران می‌گذرد و روزانه تعداد قربانیانی که این قاتل زنجیره‌ای می‌گیرد رو به افزایش است، متخصص کرمانشاهی با اعلام خبری مبنی بر ساخت نخستین داروی درمان قطعی کرونا، دریچه جدید به سمت درمان این بیماری در دنیا باز کرد.

خبرگزاری مهر در گزارشی در تاریخ ۵ آبان اعلام کرد که، متخصص کرمانشاهی نخستین داروی درمان قطعی کرونا را ساخت؛ در آن گزارش اعلام شد که این دارو بر پایه چند گیاه با خاصیت‌های دارویی و با شیوه‌های نوین ساخته شده است.

سازنده این دارو اعلام کرد از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون این دارو ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار را به صورت قطعی درمان کرده است.

ساخت نخستین داروی قطعی کرونا افتخاری است برای جمهوری اسلامی

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت این دارو توسط متخصص کرمانشاهی اظهار کرد: تولید این دارو و تأیید آن از سوی مراجع مربوطه افتخاری بزرگ را نه تنها برای پدیدآورنده آن، بلکه برای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و کشور جمهوری اسلامی رقم می‌زند.

وی با اشاره به بسیج شدن واحدهای مربوط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای انجام تمام اقدامات لازم در اخذ تاییدیه نهایی دارو، گفت: پیگیری‌های لازم برای تسریع این فرایند در مراجع کشوری به طور پیوسته در حال اجرا است و در این راستا کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: چنانچه این دارو بتواند موافقت‌های نهایی را از سازمان‌های مربوطه دریافت نماید در اسرع وقت و به صورت گسترده برای درمان بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی به کار خواهد رفت.

نخستین داروی درمان قطعی کرونا منتظر تأیید نهایی و صدور مجوز

پروفسور علی مصطفایی پدیدآورنده این دارو در گفتگو با خبرنگار مهر از تأیید اولیه این دارو در مراکز اخذ مجوز خبر داد و افزود: این دارو در مرحله نهایی تأیید قرار گرفته و توانسته است در مراحل اولیه و نمونه‌های بررسی شده، توفیق کسب کند.

وی با اشاره به بدون عارضه بودن این دارو در آزمایشات، گفت: نکته مثبت این دارو گیاهی بودن آن است و اینکه تاکنون هیچ عارضه‌ای جانبی در بیماران به همراه نداشته است.

پدیدآورنده نخستین داروی درمان قطعی کرونا در جان تصریح کرد: ️استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری موجب بهبود ۱۰۰ درصدی بیماران می‌شود، اما در مراحل پیشرفته بیماری کووید نیز کاربرد دارد.

صدور مجوز ساخت داروی درمان قطعی کرونا تا یک هفته دیگر

دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تیم کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرونده این دارو را بررسی کرد، اما مجوزهای لازم در خصوص تأیید و ساخت این دارو توسط سازمان غذا و داروی کل کشور صادر می‌شود.

وی افزود: در کرمانشاه تمامی جنبه‌های لازم برای تأیید دارو بررسی شده و مورد تأیید قرار گرفته است و پرونده داروی ساخته شده توسط پروفسور مصطفایی برای بررسی‌های تکمیلی به سازمان غذا دارو کشور ارسال شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سازمان غذا و دارو تهران مشخص شد که نظر کارشناسان تهران در خصوص عملکرد علمی این دارو در برابر بیماری کرونا، مثبت است و تا هفته آینده مجوز ساخت این دارو صادر می‌شود و این دارو به عنوان نخستین داروی درمان قطعی کرونا در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا