ایران و جهان

ردپای کشورهای اسلامی درهتک حرمت/رهبری طلایه‌دار وحدت درجهان اسلام

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: شرایط فعلی جهان و اهانت‌هایی که در روزهای اخیر از سوی رئیس جمهور فرانسه به پیامبر رحمت (ص) صورت گرفته، همگی بیانگر آن است که غرب در استیصال خود در مواجهه با مسلمانان دیگر گزینه‌ای ندارد.

اما این تلاش‌ها نه تنها تاثیری ندارد بلکه باعث می‌شود، علاوه بر افزایش اسلام گرایی، وحدت در جهان اسلام بیش از قبل برقرار شود؛ موضوعی که علمای اهل سنت خراسان در گفتگو با مهر بر آن تأکید کردند.

مولوی عبدالکریم علیبایی، امام جمعه مشهدریزه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هفته وحدت به عنوان یک نماد و جرقه‌ای است تا وحدت ادامه یابد، گفت: وجود و زندگی پیامبر (ص) اسوه و نمونه برای تمام جهانیان است.

وی تصریح کرد: اگر به زندگی پیامبر اکرم (ص) مشاهده کنیم، آن زمانی که پیامبر (ص) هنوز طفل بوده و حلیمه ایشان را با خود همراه کرد، محبت محمد نوزاد، بر دل همه افتاد و هر چه قدر که پیامبر (ص) بزرگ‌تر می‌شد، پیش همه محبوب تر می‌شد.

افزایش موج اسلام‌گرایی و اسلام‌خواهی در غرب

امام جمعه مشهدریزه افزود: امروزه مسلمانان در اوج عزت، افتخار و قدرت هستند و موج اسلام گرایی و اسلام خواهی در کشورهای اروپایی به خصوص در کشور فرانسه در حال بیشتر شدن است و از همین رو، مقامات و رئیس جمهور فرانسه نمی‌توانند این موج‌ها را مشاهده کنند.

مولوی علیبایی با بیان اینکه مقامات فرانسوی نمی‌توانند به مسلمانان ضربه‌ای وارد کنند، افزود: سخنان نابخردانه مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خلاف انسانیت و اخلاق است که این امر، کینه آنها به اسلام و البته اوج عزت و قدرتمندی اسلام را نشان می‌دهد.

ترس از گسترش اسلام خواهی در غرب باعث شده تا دشمنان، تمام امکانات و تریبون‌ها را در راستای اسلام هراسی به کار گیرند

امام جمعه مشهدریزه با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند با موج اسلام خواهی و گرایش به اسلام مقابله کنند، ادامه داد: ترس از گسترش اسلام خواهی در کشورشان باعث شده تا دشمنان، تمام امکانات و تریبون‌ها را در راستای اسلام هراسی به کار گیرند.

وی اظهار کرد: این اهانت دشمنان به بهانه آزادی بیان نه تنها باعث جریحه‌دار شدن قلب دو میلیارد مسلمان و تمام آزادی خواهان جهان شد، بلکه توهین به تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی و توهین به تمام پیامبران الهی بود زیرا که نبی رحمت (ص)، خاتم و امام الانبیاء هستند.

مولوی علیبایی با اشاره به اینکه هیچ انسان آزادی خواهی توهین را جایز نمی‌داند، ادامه داد: خود دانشمندان غربی به این اذعان دارند که اولین شخصیت تاثیرگذار در دنیا پیامبر (ص) بوده‌اند. آنها در کتاب‌هایی که تا به حال منتشر کرده‌اند، نام پیامبر (ص) را در صدر ۱۰۰ چهره تاثیرگذار از لحاظ سیاسی، اجتماعی و انفرادی نگاشته‌اند.

وزیر امور خارجه سفیر فرانسه را احضار و بازخواست کند

وی عنوان کرد: وظیفه هر شخص مسلمان است که اعلام انزجار از این اعمال ناشایست رئیس جمهور فرانسه داشته باشد و مسئولین و وزیر امور خارجه ما هم باید سفیر فرانسه را احضار و بازخواست بکنند تا دیگر اقدامات اینچنینی را شاهد نباشیم.

امام جمعه شهر مشهده ریزه، دین اسلام را دین رحمت و مهربانی دانست که همه انسان‌ها را به اخلاق و صبر دعوت می‌کند و گفت: اسلام هیچ وقت به خشونت و توهین دستور نداده است.

همچنین مولوی قربان حیدری، امام جمعه مسجد جامع مالک الملک تایباد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اگر ما وحدت داشته باشیم دیگر دشمنان اسلام جرأت توهین به پیامبر (ص) و دیگر مقدسات ما نمی‌کنند.

جانفشانی‌های پیامبر (ص) و اهل بیتش را به مردم نشان دهیم

امام جمعه مسجد جامع مالک الملک تایباد با بیان اینکه باید خوبی‌های اسلام و جانفشانی‌های پیامبر (ص) و اهل بیتش را به مردم نشان دهیم، اظهار کرد: همه ملت‌های مسلمان باید یک امت واحد شوند و اقدام اخیر در هتک حرمت به پیامبر (ص) را محکوم کنند.

مولوی حیدری با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال حرکت ناجوانمردانه و نادرست رئیس جمهور فرانسه، گفت: باید کالاهای کشور فرانسه را تحریم کنیم.

وی، تاسی به اخلاق و رفتار ایشان و پیاده کردن آن در زندگی راز موفقیت و کامیابی انسان‌ها دانست و گفت: یکی از مهمترین نکات بارز زندگی پیامبر (ص) این بود که در جامعه‌ای که مردم آن در اوج ظلم و ستم، بی‌عدالتی، فسادِ عقیده و پایمال کردن حقوق دیگران به سر می‌بردند، مکارم اخلاق، عدل و مساوات و برادری را نهادینه کردند و همه را حول محور قرآن و اسلام گردآوردند.

اگر مسلمانان ید واحده بوده و از منویات مقام معظم رهبری تبعیت کنند، دشمنان نخواهند توانست بین مسلمانان جهان تفرقه افکنی کرده و سوء استفاده کنند

همچنین مولوی امان الله برزگر، امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام شهر سمیع آباد تربت جام در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وحدت، انسجام و یکپارچگی امت اسلام محدود به یک روز نمی‌شود بلکه باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اگر مسلمانان ید واحده بوده و از منویات مقام معظم رهبری تبعیت کنند، دشمنان نخواهند توانست بین مسلمانان جهان تفرقه افکنی کرده و سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به هتک حرمت به پیامبر اعظم (ص)، افزود: اگر ما امروز شاهدیم که در کشور فرانسه با اهانت بر پیامبر عزیز ما قلب مسلمانان را جریحه‌دار می‌کنند، به دلیل اختلاف بین مسلمانان و بی برنامگی بعضی از دولتمردان کشورهای اسلامی است که متاسفانه از سوی دشمن تغذیه می‌شوند.

مقام معظم رهبری طلایه دار وحدت در جهان اسلام

مولوی برزگر بیان کرد: اگر دولتمردان و حکام اسلامی دیگر کشورها با یکدیگر متحد و منسجم باشند امروزه دشمنان قسم خورده جهان اسلام نخواهند توانست کوچک‌ترین اهانتی به پیامبر (ص)، قرآن و آیین ما مسلمانان داشته باشند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حرام بودن اهانت به مقدسات یکدیگر، اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان جهان اسلام علیه مسلمانان متحد شده‌اند، همانگونه که مقام معظم رهبری طلایه دار وحدت و یکپارچگی در کشور ما هستند، دولتمردان دیگر کشورهای اسلامی هم بایستی از منویات ایشان تبعیت کنند.

متاسفانه دشمنان اسلام در بین مسلمانان رخنه کرده و با تشکیل گروههای افراطی و تکفیری، آنان را به جان یکدیگر انداخته‌اند

وی ادامه داد: امروزه بهترین امکانات و منابع در اختیار مسلمانان است که متاسفانه دشمنان اسلام در بین مسلمانان رخنه کرده و با تشکیل گروههای افراطی و تکفیری در بین مسلمانان، آنان را به جان یکدیگر انداخته‌اند، به طوری که شاهدیم در برخی از کشورهای اسلامی، برادر، برادر خودش را از بین می‌برد و این برای مسلمانان خیلی بد است.

امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام شهر سمیع آباد تربت جام با بیان اینکه جای تاسف است که بعضی از مسلمانان دست پرورده دشمنان قرار گرفتند، به تشکیل گروه‌های افراطی همچون داعش توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: ان شاءالله روزی فرا برسد که تمامی مسلمانان جهان با یکدیگر ید واحده بوده و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام بزنند.

وی در رابطه وحدت و یکپارچگی بین مردم در تربت جام، اظهار کرد: در تربت جام برادران شیعه و سنی به صورت برادروار و بدون هیچ‌گونه اختلافی سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و چنان در بین مردم این شهرستان اتحاد و یکپارچگی وجود دارد که تربت جام را به عنوان پایتخت وحدت نامگذاری کرده‌اند. در همین بخش پایین جام، برادران شیعه و سنی بدون هیچ‌گونه اختلافی دارند زندگی می‌کنند و در تمامی مراسم ماه محرم جامعه اهل سنت در کنار برادران شیعه شرکت کرده و آنها نیز در کنار ما هستند.

همچنین مولوی احمد صارمی، مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام و امام جمعه اهل سنت کلاته صوفی بخش نصرآباد این شهرستان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، گفت: در عصر حاضر باید وحدتی را دنبال کنیم که اگر از بین امت اسلامی نمی‌رفت، اسلام معنویت راستین خود را از دست نمی‌داد، ظلم، فساد و تباهی جانشین فضیلت، راستی، معنویت و ارزشهای واقعی اسلامی نمی‌شد و استعمار نمی‌توانست افکار خود را بر مسلمانان تحمیل کند.

عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در بستر وحدت و همبستگی محقق می‌شود

وی با بیان اینکه از منظر رسول اکرم (ص) عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در بستر وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک محقق می‌شود، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و برای برپایی و تحقق بخشیدن آن تلاش‌های فراوانی کرده است.

اگر امت اسلامی، وحدت واقعی را می‌داشتند، امروز غرب، بیت‌المقدس عزیز را معامله نمی‌کرد مولوی صارمی با بیان اینکه اگر امت اسلامی آن وحدت واقعی را می‌داشتند، امروز بیت المقدس عزیز را معامله نمی‌کردند، گفت: در یکسال اخیر با حوادث بسیار تاسف باری مواجه شدیم از جمله بحث معامله غرب که در واقع از طرف استکبار جهانی بر امت اسلامی تحمیل شد.

وی با اشاره به روابط برخی از کشورهای عرب با صهیونیست‌ها و اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه به پیامبر (ص)، اظهار کرد: این مشکلات در جهان اسلام، به دلیل اختلافاتی است که بین امت اسلامی وجود دارد. اگر به آن وحدتی که قرآن دستور داده و در صدر اسلام بوده، چنگ بزنیم این مشکلات در امت اسلامی رخ نخواهد داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا