ایران و جهان

جزییات محدودیتهای کرونایی در کشور/ چرا در ۶ استان ممنوعیت نداریم


به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: باتوجه به روند بیماری در ۲۵ استان کشور تصمیم گرفتیم محدودیت‌های تردد در مراکز این استان‌ها را اعلام کنیم.

وی افزود: البته به تعبیری آن ۶ استان هم به نوعی در مسیر کنترل تردد قرار می‌گیرند، استان‌های شمالی مشمول وضعیت خطر نبودند ولی وقتی از تهران و دیگر استان‌ها کسی نمی‌تواند خارج شود پس این استان‌ها ها مسافر ندارند.

ذوالفقاری گفت: از امروز ساعت ۱۲ خروج افراد بومی با پلاک بومی از مراکز استان‌های ۲۵ گانه ممنوع و ورود افراد غیربومی هم از این استان‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: البته استان تهران و البرز را یکپارچه دیدیم یعنی مردم تهران می‌توانند در شهرهای تهران تردد کنند اما از انتهای حوزه استحفاظی نمی‌توانند خارج شوند.

رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: البته افراد از کنار گذرهای جاده نه کمربندی‌ها می‌توانند حرکت کنند ولی نمی‌توانند به داخل شهرها وارد شوند.

ذوالفقاری گفت: جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای خودروهای متخلف اعمال می‌شود و ضمن جریمه از ورود یا خروج خودروها ممانعت می‌شود و اگر خودرویی اصرار داشت که خلاف قانون را انجام دهد قطعاً آن خودرو توقیف می‌شود.

وی در پایان گفت: ممنوعیت تردد فقط برای خودروهای پلاک شخصی است و شامل حمل و نقل عمومی نمی‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا