ایران و جهان

جزئیات محدودیتهای جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه خبر گفت: این تصمیم‌ها برای ۳۱ مرکز استان گرفته شده است و همچنین ستاد استان‌ها این اختیار را دارند شهرهایی که پرجمعیت هستند را همانند مرکز استان در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها شامل همه مشاغل می‌شود و از ساعت ۱۸ به مدت یک ماه از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تعطیل خواهند شد به جز مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم مانند بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها، آتش نشانی، فروشگاه‌های مواد غذایی سوپر مارکت‌ها را در بر خواهد گرفت.

دکتر رئیسی درباره غذاخوری‌ها هم گفت: غذاخوری‌ها با روش مهمان پذیر تعطیل خواهند بود و تنها به شکل بیرون بر فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: با دستورالعملی که از قبل اجرایی شده در ۲۵ مرکز استان، مشاغل گروه ۳ و ۴ که تا تاریخ ۲۳ آبان تعطیل شده بود این محدودیت در ان‌ها به قوت خود باقی است و به گروه شغلی ۲ از روز سه شنبه ۲۰ آبان اضافه خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۸۹ شهرستان که در وضع بحرانی قرار گرفته بودند شامل این مراکز هستند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه آرایشگاه‌ها در شهرستان‌هایی که از قبل تعطیل بودند تا ۲۳ آبان اجازه فعالیت ندارند گفت: آرایشگاه‌ها از ۲۴ آبان تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در ستاد ملی مبارزه با کرونا حتماً با یک اجماع انجام می‌شود افزود: یک پیشنهاد مبنی بر منع رفت و آمد از یک ساعت خاص در شب تا ۴ صبح در این ستاد مطرح شد و در نتیجه مقرر شد نسبت به موضوع بررسی بیشتری شود و در هفته آینده درباره آن تصمیم گیری شود.

معاون وزیر بهداشت درباره احتمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: هر موضوعی که مطرح می‌شود در ابتدا توسط کمیته‌ها بررسی و بعد به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود و موضوع تعطیلی دو هفته‌ای تهران اصلاً در ستاد مطرح نشده است و شایعه مخالفت رئیس جمهور با این طرح را تکذیب می‌کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا