ایران و جهان

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۷ هزار خودرو/ کاهش ۳۶.۸ درصدی ترددها


سردار سیدکمال هادیان فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح محدودیت‌های تردد در راستای کاهش شیوع کرونا که در کشور اجرا شد، گفت: این طرح از روز ۱۲ آبان تا ۱۶ آبان اعمال و اجرا شد که در این مرحله ۲۵ مرکز استان مورد هدف بود و در این استان‌ها به خودروهای بومی اجازه خروج و به خودروهای غیربومی اجازه ورود داده نشد.

وی افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به همراه عوامل هلال احمر و اورژانس در ۳۲۶ نقطه حضور داشتند و ورودی و خروجی این ۲۵ استان را کنترل می‌کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و بیش از ۳۹۶ هزار وسیله نقلیه با تذکرات پلیس و راهنمایی‌ها از سفر انصراف دادند و به شهر مبدا خود بازگشتند.

سردار هادیان فر گفت: همچنین مجبور شدیم بیش از ۱۷ هزار خودرو را جریمه ۵۰۰ هزار تومانی کنیم. رانندگان این وسیله نقلیه اصرار به تردد داشتند و به تذکرات پلیس اهمیتی نمی‌دادند.

۱۷۰ خودرو توقیف و به پارکینگ‌ها انتقال داده شدند

وی گفت: برخی دیگر از رانندگان که از محدودیت‌هایی که ایجاد شده بود سرپیچی کردند و برخلاف تذکرات پلیس و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی باز هم اصرار به سفر داشتند به پارکینگ‌ها منتقل شدند که تعداد این خودروها ۱۷۰ عدد است.

وی یادآور شد: هدف پلیس راهنمایی و رانندگی بیشتر ارشاد و تذکر بود چرا که کل کشور با این بیماری درگیر است و همه باید با هم برای بهتر شدن وضعیت بیماری در کشور تلاش کنیم.

کاهش ۳۸.۸ درصدی تردد خودروهای شخصی

وی با اشاره به تأثیر این محدودیت‌ها روی ترددها و ترافیک در استان‌های هدف گفت: در مجموع در استان‌های هدف ۳۶.۸ درصد کاهش تردد داشتیم و در تردد خودروهای شخصی ۳۸.۳ درصد کاهش تردد داشتیم.

سردار هادیان فر در پایان گفت: در مجموع باید بگویم در کل کشور در این بازه زمانی ۴ روزه ۳۲ درصد کاهش تردد داشتیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا