ایران و جهان

تمایل سعودی، امارات و بحرین به پیروزی «ترامپ» در انتخابات


به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه «عرب ۴۸» مطلبی را در خصوص تمایل سران سعودی، اماراتی و بحرینی به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منتشر کرد. پایگاه مذکور در مطلب خود آورده است: سران سعودی، بحرین و امارات بسیار امیدوارند تا دونالد ترامپ پس از غلبه بر جو بایدن برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شود.

سران عربستان سعودی، بحرین و امارات به شدت امیدوارند تا ترامپ برای دومین بار رئیس جمهور آمریکا شود این روزنامه عرب زبان به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داده است: یک دیپلمات عالیرتبه اماراتی صراحتاً گفته است که چشمان ابوظبی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوخته شده است و ما امیدواریم که ترامپ در این انتخابات پیروز شود. این دیپلمات اماراتی همچنین گفته است که ابوظبی در عین حال آماده ورود فرد دیگری (بایدن) به کاخ سفید نیز هست.

افزون براین، یک مقام عالیرتبه در رژیم آل خلیفه نیز اعلام کرده است که نظام‌های سعودی، بحرین و امارات پیروزی ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آتی را ترجیح می‌دهند و از پیروزی جو بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری به شدت نگران هستند. این مقام آل خلیفه تأکید کرده است: علت نگرانی ما تغییراتی است که بایدن ممکن است در عرصه سیاسیِ خاورمیانه ایجاد کند.

این مقام بحرینی همچنین اعلام کرد که پیش بینی نمی‌کند تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کشورهای جدیدی به امضای توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو مبادرت ورزند. این مقام بحرینی تأکید کرده است: تماس‌های ما با دیگر طرف‌های عربی همواره برقرار است. ما با یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که پس از انتخابات آمریکا بر اساس هویتِ فرد پیروز، توافق عادی سازی را عملیاتی کنیم.

مقام مذکور در ادامه سخنان خود اعلام کرده است: اگر ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پیروز شود، آنگاه بسیاری از کشورها میل و رغبت خود به عادی سازی روابط یک مقام عالیرتبه اماراتی می‌گوید که عادی سازی روابط عربستان با تل آویو حتمی است اما به وقتش انجام خواهد شد با تل آویو را نشان می‌دهند اما اگر بایدن به پیروزی برسد، خواهید دید که تمایلی برای عادی سازی روابط وجود نخواهد داشت و همه چیز به عقب بازخواهد گشت.

در عین حال، یک دیپلمات اماراتی نیز در خصوص عادی سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: تمامی اینها تنها گمانه زنی است. تاکنون چیزی در این ارتباط رخ نداده است.

عربستان سعودی تمامی کشورها را به عادی سازی روابط با تل آویو تشویق می‌کند؛ کما اینکه از توافقنامه‌ها در این زمینه حمایت به عمل آورده است. اما به هر حال، اینکه خود چه زمانی تصمیم به عادی سازی روابط بگیرد، مسأله ای مربوط به خودِ ریاض است. توافق عادی سازی سعودی و تل آویو بالاخره رقم خواهد خورد؛ اما در زمان خود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا