ایران و جهان

تفکرات نکونام مثل کی‌روش است/ استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ است


علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار دو تیم استقلال و فولاد خوزستان که شنبه اول آذرماه برگزار می‌شود، گفت: اعتقاد دارم دو تیم خوب روبروی هم قرار خواهند گرفت. در مورد فولاد باید بگویم که جواد نکونام زمان مناسبی برای کار با بازیکنان داشته. او با این تیم در فصل گذشته کار می کرده و به طور حتم افکار تاکتیکی را توسط بازیکنانش در زمین پیاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: سرمربی فولاد بازیکنان فصل گذشته خود را به خوبی می شناسد و مطمئناً ضعف های خود را پوشش داده و یک تیم با وحدت تاکتیکی برای ادامه لیگ آماده کرده است.

مهاجم سابق استقلال در ادامه گفت: استقلال برخلاف سالهای قبل، امسال توانست اسکلت فصل گذشته خود را حفظ کند. کادر فنی بر اساس نیازی که داشت بازیکنان توانمندی را به خدمت گرفت و هواداران خوشحالند که امسال تغییرات زیادی در تیمشان بوجود نمی آید و آبی پوشان در این فصل، پرمهره ترین استقلال سالهای گذشته هستند.

لطیفی افزود: البته این موضوع دو روی سکه دارد. هم می تواند با مدیریت فکری، استقلال را در اوج نگهدارد و هم می تواند برای باشگاه مشکل ساز شود. اما اعتقاد دارم فکری می تواند با تجربه ای که از حضور در استقلال دارد تیم را مدیریت کرده و به روزهای اوج بازگرداند.

وی تصریح کرد: دو مربی تفاوت های بسیاری دارند. فلسفه مربیگری نکونام، تفکرات اساسی کی روش است. تیمی که جمع می‌شود و ضد حمله انجام می دهد و درست نقطه مقابله، یعنی استقلال بدنبال یک بازی تهاجمی است و همیشه از ارائه بازی تهاجمی نتایج مثبتی هم گرفته است. آبی پوشان با داشتن بازیکنانی چون قائدی، دیاباته و مطهری از لحاظ هجومی بسیار ایده آل هستند اما اشکال اصلی استقلال بر روی ضربات ایستگاهی است و این تیم در ساختار دفاعی، قدرت لازم را ندارد. بنابراین فکری باید این مشکل را که فصل گذشته برای استقلال دردسرساز شد در این فصل از بین برود.

مهاجم سابق استقلال با انتقاد از عملکرد مسئولان باشگاه در مورد برخورد بد با بازیکنان جوان گفت: موضوع اعتراضات برخی بازیکنان جوان که آنان را به باشگاه راه نمی دهند دو بحث دارد. بحث حرفه ای گری و بحث عاطفی، از لحاظ حرفه ای اگر باشگاه بازیکنی را نمی خواهد باید هر چه زودتر این موضوع را به او ابلاغ کند تا او بتواند تکلیفش را روشن کرده و به تیم دیگری بپیوندند. از لحاظ عاطفی هم این کار غیراخلاقی است که با یک بازیکن جوان این گونه بازی شود. من در هر تیمی بودم از این کار پرهیز کردم تا خدایی ناکرده بازیکنی آسیب نبیند.

لطیفی در مورد تعطیلی دو هفته ای لیگ به دلیل شدید شدن بیماری کرونا گفت: فوتبال ما برگرفته از سیستم مدیریت کلان کشور است و ما نمی توانیم همانند اروپایی مدیریت قوی ای داشته باشیم. فوتبال ما هم تاثیرپذیر است. با تعطیلی لیگ، بازیکنان و کادر فنی آسیب زیادی خواهند دید. آنها باید دوباره چندین بار بدنسازی کرده تا شرایط را برای ادامه لیگ حفظ کنند و به اعتقاد من بازیکنان بیشتر از اعضای کادر فنی در این خصوص آسیب می بینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به سه سال بود که به لحاظ برگزاری بازیها، سیر صعودی داشتیم و بازیها تقریباً در زمان مقرر شروع و به پایان می رسید اما متاسفانه سال گذشته شیوع ویروس کرونا باعث شد تا لیگ نامنظمی داشته باشیم و من امیدوارم این فصل این اتفاق رخ نداده و لیگ به طور منظم برگزار شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا