ایران و جهان

تعیین تکلیف رفع تعهد ارزی صادرات از محل ورود موقت


به گزارش خبرنگار مهر، در جریان توافقات صورت گرفته میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار بر این است که گمرک ایران اطلاعات اظهارنامه‌های ورود موقت و پروانه‌های صادرات از محل ورود موقت برای صادرکنندگان مشمول طی دوره زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ شهریورماه ۹۹ را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این توافق مکلف شده تا در راستای عملیاتی کردن بند ۶-۱ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز صادراتی در سال ۹۹ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی ایفا نشده سال‌های ۹۷ و ۹۸ صادرکنندگان مصوب روز ۲۲ تیرماه ۹۹ کمیته ماده ۲ شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اقدام لازم مبنی بر ایجاد امکانات فنی لازم در سامانه جامع تجارت پیرامون ثبت آماری از محل ورود موقت توسط صادرکنندگان مجاز را صورت دهد.

در عین حال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف است منشأ و میزان تأمین ارز صورت گرفته اظهارنامه‌های صادراتی از محل ورود موقت دریافتی از گمرک ایران را بررسی کرده و میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان مربوطه را محاسبه و به دستگاه‌های ذیربط اعلام نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین مهلت برخورداری از کلیه تسهیلات و خدمات دستگاه‌های اجرایی تا پایان آذرماه نیز برای صادرکنندگان مشمول این ماده تمدید شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا