ایران و جهان

تحولات انتخابات آمریکا/ بایدن: با شمارش تمام آرا پیروز خواهیم شد


خبرگزاری مهر گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و انتخابات کنگره این کشور روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) در سرتاسر ایالات متحده برگزار شد و فرایند شمارش آرای حضوری، پستی و غیابی این انتخابات از بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تا این لحظه، شمارش آرای اکثریت ایالت‌های آمریکا (۴۵) از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حکایت می‌کند. حال سرنوشت نهایی این انتخابات به آرایی بستگی دارد که در چهار ایالت باقی مانده- نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، و جورجیا- شمارش خواهند شد.

نتایج آرای شمارش شده، بایدن را با مجموع ۲۶۴ رأی الکترال پیشتاز این انتخابات معرفی می‌کند؛ امری که با واکنش تند ترامپ و کارزار انتخاباتی او مواجه شد تا جایی که با ادعای تخلف در روند شمارش آرا خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین و همچنین توقف روند شمارش آرا در ایالت میشیگان شدند.

در ادامه به مهمترین رویدادهای پسا انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کنیم:

پنس: کنار ترامپ ایستاده‌ام

معاون رئیس جمهور آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرد.

«مایک پنس» پس از نشست خبری ترامپ در توییتی نوشت: من کنار رئیس جمهور ترامپ ایستاده‌ام و همه آرا قانونی باید شمرده شود.

ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم

در حالی که هنوز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در برخی ایالت‌های سرنوشت ساز ادامه دارد و هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده نامزد جمهوریخواهان باز هم مدعی تقلب در انتخابات شد.

دونالد ترامپ در نشستی خبری گفت: خیلی از آرا با تاخیر واصل شدند. من قاطعانه در بسیاری از ایالت‌ها همچون فلوریدا، ایندیانا و آیووا برنده شدم.

وی افزود: موج آبی در کار نبود بلکه یک موج قرمز به پا بود که رسانه‌ها آن را سانسور کردند.

ترامپ ادامه داد: با نظرسنجی ها اینگونه القا کردند که بایدن می تواند پیروز شود و سپس با رسانه ها، رای ها را سرکوب کردند. حزب دموکرات حزب شرکت ها و کارتل هاست ولی حزب ما حزب مردم است.

بایدن: تمام آرا باید شمارش شود

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در پیامی توئیتری شمارش تمام آرای انتخابات را خواستار شده و نوشت: باید تمام آرا شمارش شود و مردم ساکت یا مورد ارعاب و تسلیم قرار نخواهند گرفت.

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت های آریزونا و پنسیلوانیا

با شمارش ۸۶ درصد از آرای ایالت آریزونا، ترامپ ۴۸.۲ و بایدن ۵۰.۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

در ایالت پنسیلوانیا هم با شمارش ۹۳ درصد آرا، ترامپ ۴۹.۹ درصد از آرای این ایالت را کسب کرده است. ۴۸.۸ درصد از آرای پنسیلوانیا هم تا کنون به بایدن رسیده است.

بایدن: با شمارش تمام آرا پیروز خواهیم شد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بر شمارش تمام آرای این انتخابات تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «جو بایدن» عصر پنج شنبه به وقت محلی در نطقی تلویزیونی به همراه «کامالا هریس» معاون خود گفت: تردیدی نداریم پس از آنکه تمام آرا شمارش شود، من و سناتور هریس پیروز خواهیم شد.

بایدن همچنین با دعوت به آرامش، افزود: کار شمارش آرا در حال انجام است و از همه می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند.

برای مطالعه رویدادهای بیشتر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به اینجا مراجعه کنید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا