ایران و جهان

تاوان گستاخی به پیامبر اکرم(ص) بسیار سنگین است

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: شاید به جرأت بتوان گفت که مهم‌ترین مسأله ای که ذهن کشورهای اسلامی را به خود جلب کرده، گستاخی مقامات فرانسوی در حمایت آشکار از توهین به پیامبر اکرم (ص) به شمار می‌رود؛ گستاخی که با پاسخ محکم مسلمانان در تحریم کالاهای فرانسوی و در نتیجه وحشت و نگرانی پاریس از گسترش این روند رو به رو شد.

مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی به ویژه فرانسه، در حالی دَم از حمایت از آزادی بیان می‌زنند که در قانون اساسی این کشور نیز اذعان شده است که تمام ادیان و شخصیت‌های آنها، مورد احترام هستند.

از سوی دیگر بحث انتخابات آمریکا و نگرانی رژیم‌های مزدور عربی از جمله عربستان سعودی نسبت به از دست دادن حامیان خود در کاخ سفید بیانگر آن است که این رژیم‌ها چیزی جز آلت دست واشنگتن برای تحقق اهداف خود نبوده و بقایشان را در تداوم حمایت‌های آمریکا می‌بینند.

آمریکا به سمت نابودی حرکت می‌کند و در برابر جریان‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی پیشرو در سطح بین المللی قرار گرفته است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که مقاومت مردمی روز افزونی علیه سیاست‌های آمریکا شکل گرفته و مردم نسبت به نقشه‌های آمریکا آگاه شده و به دنبال رویارویی با آنها هستند «علی الفایز» فعال سیاسی معارض بحرینی مقیم انگلیس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: امروزه سرنوشت جهانیان به دست رهبران آزاد رقم می‌خورد و ملت‌هایی که تاکنون تحت ظلم قرار گرفته بودند در حال شناسایی مسیر آزادی خود هستند. من معتقدم که آمریکای مستکبر و پروژه‌های این کشور به سمت نابودی حرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور آمریکا به تنهایی، در این کشور تصمیم گیرنده نیست بلکه شرکت‌های بزرگ و لابی‌های سری به ویژه لابی صهیونیستی و پنتاگون و… در آمریکا تصمیم گیرنده هستند. این کشور به سمت نابودی حرکت می‌کند و در برابر جریان‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی پیشرو در سطح بین المللی قرار گرفته است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که مقاومت مردمی روز افزونی علیه سیاست‌های آمریکا شکل گرفته و مردم نسبت به نقشه‌های آمریکا آگاه شده و به دنبال رویارویی با آنها هستند.

علی الفایز در خصوص اهانت اخیر مقامات فرانسوی و مشخصاً امانوئل ماکرون علیه اسلام و حمایت از انتشار تصاویر موهن درباره پیامبر اکرم (ص) گفت: رسول اعظم، تأثیر گذارترین شخصیت در تاریخ بشریت به شمار می‌رود و این تأثیر گذاری برخواسته از شخصیت والا و رسالت الهی است که در اسلام تبلور پیدا می‌کند. پیامبر اکرم توانست یک امت انسانی مسلمان و مؤمن را از میان نژادها و زبان‌های مختلف به وجود بیاورد که همه آنها به رسالت ایشان ایمان آورده و از طریق آن هدایت شده‌اند. هیچ فرقی میان عرب و عجم، سفید و سیاه جز در میزان تقوا وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: ایمان به خداوند و قرآن و پیامبر اکرم، باعث شده نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان گرد هم آیند و این همان نقطه عطف تکمیل پروژه اسلامی به شمار می‌رود. این همان چیزی است که ماکرون و امثال ماکرون، از آن وحشت دارند به ویژه آنکه شاهد شکست پروژه غرب و تمدن مادی گرایی در برابر چالش‌های امروز هستیم.

رسانه‌ها از وحشت و نگرانی مسئولان فرانسوی نسبت به گسترش کمپین تحریم کالاهای این کشور سخن می‌گویند چرا که آنها می‌دانند که تاوان گستاخی به پیامبر اکرم بسیار سنگین است این معارض بحرینی در خصوص تحریم کالاهای فرانسوی از سوی کشورهای مسلمان تاکید کرد: اتحاد مسلمانان بر سر یک موضع گیری یکپارچه بیانگر وجود یک قدرت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بی نظیر است. رسانه‌ها از وحشت و نگرانی مسئولان فرانسوی نسبت به گسترش این کمپین سخن می‌گویند چرا که آنها می‌دانند که تاوان گستاخی به پیامبر اکرم بسیار سنگین است. وحشت اصلی آنها این است که پیامبر اکرم همچنان فرمانده اصلی تمام مسلمانان به شمار رفته و همه آنها آمادگی فداکاری برای دفاع از اسلام را دارند.

وی در خصوص نگرانی عربستان سعودی نسبت به از دست دادن حامی خود در کاخ سفید یعنی دونالد ترامپ گفت: این رژیم‌های مزدور، بقای خود را در حمایت آمریکا می‌بینند چرا که آنها چیزی جز مزدوران حقیر در دست آمریکا نیستند.

این معارض بحرینی اضافه کرد: آمریکا امروزه نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است و دیگر نمی‌توان گفت که تنها قطب قدرتمند در جهان آمریکا است به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت، پروژه‌های بیداری را دنبال کرده و از سوی ملت‌های مستضعف در تمام منطقه غرب آسیا حمایت می‌شوند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا