ایران و جهان

بی‌ارتباطی گرانی‌ها با تحریم/ هتاکی به پیامبر جاهلیت مدرن است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر جمعه در سخنرانی آدینه‌ای مجازی با اشاره به اینکه امنیت، هم در بعد امنیت خارجی است که باید امکانات پیشرفته‌ای داشته باشیم که بازدارندگی ایجاد کند و جلوی طمع‌ورزی دشمن را بگیرد، افزود: در امنیت داخلی نیز باید جلوی نفوذ دشمن گرفته شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره منابع و توانایی‌های داخلی گفت: با وجود اینکه ما از نظر تولید کمبود نداریم چرا ما باید شاهد گرانی گوشت و برخی از کالاهای دیگر باشیم.

گرانی‌ها ارتباطی با تحریم ندارد

وی با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات اقتصادی امروز ربطی به تحریم‌ها ندارد گفت: مردم هر جا دیدند که افرادی در این شرایط به مردم خیانت می‌کنند و روزبه روز قیمت کالا و اجناس را بالا می‌برندوظیفه دارند جلوگیری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۳ آبان درباره آزار و اذیت مشرکان عصر جاهلیت علیه پیامبر اسلام گفت: جاهلیت مدرن امروز که به وسیله کاریکاتور و امثال آن و با حمایت بعضی از رؤسای جمهور کشورهای اروپایی مثل فرانسه به پیامبر هتاکی می‌کنند در حقیقت همان حرکت جاهلیت گذشته را تکرار می‌کنند.

وی افزود: اما همگان بدانند که همان طور که آن روز موفق نشدند، نور خدا را خاموش کنند، امروز هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند، اینها هر چه تلاش می‌کنند که نام پیامبر (ص) محو بشود و اسلام گسترش نیابد، اما علی رغم نظر آنان، نام پیغمبر (ص) هر روز پرآوازه‌تر می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: آمریکا بعد از انقلاب سفارت داشت اما در حال جاسوسی از ایران بود و در واقع تسخیر این جاسوس خانه واکنش دانشجویان به جاسوسی در پوشش سفارتخانه بود.

تغییر دولت آمریکا برای ما فرقی ندارد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تغییر رئیس جمهور دولت آمریکا برای ما مهم نیست گفت: برابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب رفت‌وآمد این اشخاص برای ما مهم نیست و در بینش و نگاه ما تأثیری ایجاد نمی‌کند، به خاطر این‌که این‌ها روش‌شان همین است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام درباره دولت آمریکا گفت: بارها امام نیز فرمودند که اگر اینها توبه کنند و دست از شرارت بردارند، ممکن است که شرایط به گونه دیگری رقم بخورد، ولی آنچه که ما از اینها سراغ داریم، جز کینه، عداوت و دشمنی نیست.

وی افزود: تفاوت فرعون مصر با فرعون این عصر که آمریکا باشد، این است که گستره ستم فرعون مصر در سرزمین مصر بود، اما دایره ظلم و ستم آمریکا مربوط به کل مردم دنیا است.

پایه‌های رژیم صهیونیستی لرزان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از رفتار ذلیلانه و حقیرانه برخی از کشورهای مرتجع منطقه از عادی ساختن روابط با رژیم صهیونیستی گفت: پایه‌های حکومت صهیونیست‌ها لرزان است و این دولت‌ها نیز حکومتشان پایدار نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی به مسئله قره باغ و حسن همجواری کشورها اشاره کرد و افزود: ارمنستان باید از مناطقی که از جمهوری آذربایجان اشغال کرده، عقب نشینی کند و زندگی مسالمت آمیزی به عنوان همسایگان ما کنار ما داشته باشند و در آن منطقه‌ای که ارامنه حضور دارند، حقوق ارامنه هم باید حفظ شود؛ بنابراین، این پیشنهاد و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خاموش شدن این جنگ است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم و ارادت مردم قم به کریمه اهل بیت (ع) گفت: امروز نه تنها حرم حضرت معصومه پناهگاه مردم و بزرگان در کشور است بلکه مامنی برای مردم سراسر جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت یک مسئله اساسی در جامعه ماست گفت: خانواده، مدرسه، رسانه و به ویژه فضای مجازی و جامعه نقش کلیدی در این تربیت نسل ما دارند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا