ایران و جهان

بشار اسد: تروریسم و تحریم سوریه مانع بازگشت آوارگان است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تماس ویدئو کنفرانسی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: بخش اعظم از آوارگان مایل به بازگشت به سوریه هستند و مانع بزرگ در این مسیر تروریسم، تحریم و محاصره است.

وی افزود: برگزاری کنفرانس آوارگان ضروری است که این موضوع را ریشه‌ای حل کند. اولویت در برابر دولت بازگشت آوارگان به سوریه است.

بشار اسد تاکید کرد: دولت سوریه بر خروجی عملی نشست آوارگان اصرار دارد. گروه زیادی از آوارگان به شدت مایل به بازگشت به سوریه هستند. کنفرانس آوارگان سرآغازی برای حل این مشکل خواهد بود. محاصره ظالمانه و غیرقانونی باید پایان داده شود تا دولت سوریه بتواند شرایط را برای بازگشت شهروندان سوری فراهم کند.

از سوی دیگر پوتین هم گفت: روسیه به تلاش‌های خود برای عادی سازی اوضاع در سوریه ادامه می‌دهد.

وی سازوکار آستانه درباره سوریه را مؤثر و فعال برشمرد و تاکید کرد که دستاوردهای زیادی به دست آمده است.

پوتین افزود: ما دستاوردهای زیادی کسب کرده‌ایم و بر کانون تروریسم غلبه شده است.

رئیس جمهور روسیه بیان کرد: آوارگان جوان تهدیدی برای کشورهای میزبان با توجه به تحت تأثیر قرار گرفتن تروریست‌ها محسوب می‌شوند. روسیه حامی برگزاری نشست بین المللی درباره آوارگان است و روسیه هیأت بزرگی را در این نشست تشکیل خواهد داد. حجم فاجعه انسانی در سوریه همچنان زیاد است.

پوتین تاکید کرد: تاکنون حدود ۸۵۰ هزار آواره به سوریه بازگشته‌اند و اقدام برای بازگشت داوطلبانه شمار بیشتری از آوارگان ادامه دارد. بیش از ۶ و نیم میلیون آواره سوری در خارج از سوریه هستند.

وی در ادامه گفت: روسیه همه تلاش خود را برای حل و فصل بحران سوریه به کار می‌بندد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا