ایران و جهان

بانک مرکزی پیگیر کنترل تورم و تامین نیازهای اساسی مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در فضای مجازی نوشت: ۱۳ آبان دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم‌های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد: «.. فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران.. / مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران.. / هر گونه مبادله بین موسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی..»

در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره گر جدال دو جناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر می‌باشد.

بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذارند. ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود.

انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا.. به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.

فارغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکیدبربرنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا