ایران و جهان

ایران، چین و آلمان می خواهند از «شر من» خلاص شوند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات این کشور گفت: بسیاری از کشورها مانند چین، ایران و آلمان مایلند از شر من خلاص شوند.

ترامپ سیاست «نخست آمریکا» را علت دشمنی دیگران می‌داند. با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا (سوم نوامبر) کارزار انتخاباتی در این کشور تشدید شده است.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا، خطاب به هواداران خود گفت که عملکردش به گونه‌ای بوده که خصومت بسیاری از کشورها علیه او را برانگیخته است.

وی در این سخنرانی مدعی شد که بسیاری از کشورها مایلند که او در انتخابات روز سه‌شنبه شکست بخورد. او گفت: «چین می‌خواهد از شر من خلاص شود. ایران می‌خواهد از شر من خلاص شود. آلمان می‌خواهد از شر من خلاص شود».

در همین رابطه سایت آلمانی اشپیگل آنلاین با انتشار گزارشی در این رابطه، سیاست خارجی آمریکا را عامل اصلی دور شدن این کشور از متحدان سنتی خود در اروپا ارزیابی کرده است.

از جمله عواملی که عملاً منجر به تیره شدن مناسبات آمریکا با آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی شده، سیاست نخست آمریکا است.

از دیگر عوامل موثر در افزایش تنش در مناسبات آمریکا با آلمان و متحدانش در پیمان ناتو، اصرار دونالد ترامپ بر افزایش بودجه نظامی و دفاعی کشورهای عضو این پیمان بوده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا