ایران و جهان

افزایش اختلاف آرا میان بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا


خبرگزاری مهر گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و انتخابات کنگره این کشور روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) در سرتاسر ایالات متحده برگزار شد و فرایند شمارش آرای حضوری، پستی و غیابی این انتخابات از بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تا این لحظه، شمارش آرای اکثریت ایالت‌های آمریکا (۴۵) از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حکایت می‌کند. حال سرنوشت نهایی این انتخابات به آرایی بستگی دارد که در چهار ایالت باقی مانده- نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، و جورجیا- شمارش خواهند شد.

نتایج آرای شمارش شده، بایدن را با مجموع ۲۶۴ رأی الکترال پیشتاز این انتخابات معرفی می‌کند؛ امری که با واکنش تند ترامپ و کارزار انتخاباتی او مواجه شد تا جایی که با ادعای تخلف در روند شمارش آرا خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین و همچنین توقف روند شمارش آرا در ایالت میشیگان شدند.

در ادامه به مهمترین رویدادهای پسا انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کنیم:

بایدن بر اختلاف رأی خود با ترامپ می‌افزاید

«ریچ فیتزجرالد» مدیر اجرایی بخش «اَلِگینی» ایالت پنسیلوانیا از شمارش ۵،۳۴۵ رأی شامل آرای پستی، تعدادی آرای مشروط و دو هزار رأی نظامیان خبر داد که در میان آنها بایدن با ۴۱۳۴ رأی از دونالد ترامپ با ۱۰۷۶ رأی پیشی گرفت.

فیتزجرالد با بیان اینکه هنوز نمی‌داند چه تعداد آرا در این بخش از ایالت پنسیلوانیا شمارش نشده است، گفت که ۲۹،۰۰۰ رأی معوقه تفکیک شده‌اند؛ که بخشی از آنها با اشتباهات چاپی پست شده بودند و بخشی دیگر شامل ۱۷۰۰۰ رأی مشروط و حدود ۱۵۰۰ رأی نظامی و برون مرزی بودند. مدیر اجرایی بخش الگینی آمریکا در ادامه تأکید کرد که نتایج ۲۹،۰۰۰ رأی مذکور ظرف کمتر از یکساعت اعلام خواهد شد.

مقامات بلندپایه کاخ سفید در حال کناره گیری از ترامپ هستند

همزمان با پیشی گرفتن «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود در دو ایالت مهم و تعیین کننده پنسیلوانیا و جورجیا و بالتبع آن، بالا رفتن شانس پیروزی بایدن در این انتخابات، منابع آگاه و نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند که شماری از مقامات بلندپایه آمریکا- هم در داخل کاخ سفید و هم در کمپین انتخاباتی ترامپ- برای بقای خود به آهستگی در حال کناره‌گیری از محفل نزدیکان ترامپ هستند.

در همین ارتباط، یکی از مشاوران کلیدی و مهم در دولت ترامپ درباره رقابت انتخاباتی میان بایدن و ترامپ گفت: «[انتخابات] تمام شد». وی در ادامه به نگرانی‌ها در خصوص اقدامات احتمالی و آتی ترامپ اشاره کرد و اینکه آیا ترامپ در این رقابت شکست خود را خواهد پذیرفت یا خیر.

یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی ترامپ نیز بطوری مختصر توضیح داد که رئیس جمهور آمریکا با طرح این ادعا که در انتخابات ۲۰۲۰ آرا دزدیده شده است، به طور قابل توجهی به انزوا کشیده شد، بطوری که وی «اغلب مواقع در اینجا (کمپین انتخاباتی) تنها است».

ناگفته نماند که این منابع آگاه خاطرنشان کردند که همچنان شماری از دستیاران و متحدان در اطراف رئیس جمهور حضور دارند و به او آنچه را که خواهان شنیدن آن است، می‌گویند. و «این امر سبب می‌شود که نمایش مزبور همچنان ادامه یابد».

برای مطالعه رویدادهای بیشتر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به اینجا مراجعه کنید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا