ایران و جهان

اعمال تحریم‌­های ظالمانه علیه ایران سیاستی شکست­ خورده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، بعدازظهر امروز یکشنبه (۱۱ آبان ماه)، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: ارتباطات تاریخی و روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه فرصت‌های مناسبی را برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی فی مابین فراهم کرده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، دیپلماسی پارلمانی را برای تحکیم مراودات فیمابین با اهمیت خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از هرگونه اقدامی در راستای گسترش ارتباطات با روسیه استقبال و حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و روسیه را سیاستی شکست خورده دانست و تصریح کرد: سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در بخش‌های انرژی و کشاورزی می‌تواند به ارتقا سطح مراودات دوستانه فی مابین منجر گردد و به تقویت و تحکیم مواضع دو کشور در عرصه‌های جهانی کمک نماید.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر توافقات امضا شده میان کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تصریح کرد: با توجه به لغو تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، توانمندی‌های فراوانی در بخش‌های نظامی و دفاعی در کشورمان وجود دارد که می‌توان از آن در راستای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه بهره گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر تسهیل مراودات تجاری میان بازرگانان دو کشور، تبادل تجارب در امر مبارزه با ویروس کرونا و همکاری‌های بانکی فیمابین تأکید کرد.

سفیر روسیه در تهران: روسیه در مقاطع مختلف کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است

در ادامه این دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: همواره روابطی دوستانه در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران برقرار بوده است و تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و رایزنی و گفتگوهای مستمر نشان دهنده عزم مقامات دو کشور برای توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی مابین می باشد.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به توافق برجام گفت: روسیه در مقاطع مختلف همواره از جمله در برجام در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است و اخیراً نیز از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد.

جاگاریان در پایان بر توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های مشترک و رفع موانع احتمالی با حمایت مجالس روسیه و ایران تأکید کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا