ایران و جهان

استقرار تمام تجهیزات پدافند هوایی ارتش در نوار مرزی اردبیل

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده شامگاه یکشنبه در بازدید از نوار مرزی شمال استان اردبیل و منطقه پارس آباد و اصلاندوز مغان اظهار کرد: به طرفین درگیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ هشدار جدی می‌دهیم که در صورت ورود به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران قاطعانه با نقض‌کنندگان مرزهای کشور برخورد خواهیم کرد.

وی از رصد ۲۴ ساعته آخرین تحولات منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داد و افزود: برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در مناطق مرزی ایران اسلامی به ویژه در شمال استان اردبیل تمامی تحولات نظامی منطقه قره‌باغ به‌صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شود.

امیر رحیم‌زاده با اشاره به استقرار تمامی تجهیزات پدافند هوایی ارتش در نوار مرزی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر با استقرار تمامی تجهیزات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی استان اردبیل و به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید براینکه تلاش شبانه‌روزی مرزبانان قابل تقدیر است، بیان کرد: در حال حاضر در سایه تلاش شبانه‌روزی مرزبانان در نوار مرزی شمال استان اردبیل و آمادگی یگان‌های مستقر در این مناطق امنیت و آرامش پایدار در این مناطق مرزی وجود دارد.

مرزنشینان مطمئن باشند که خطری ایران را تهدید نمی‌کند

امیر رحیم زاده با بیان اینکه هیچ نیروی خارجی در منطقه مورد مناقشه قابل تحمل نیست، افزود: به مردم مرزنشین قول می‌دهیم هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد و نیروهای پدافند هوایی صرفاً برای آمادگی بیشتر و تأمین امنیت در منطقه مستقر شدند.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش با بیان اینکه نیروهای پدافند هوایی به شدت آسمان کشور را رصد می‌کنند، افزود: در راستای هماهنگی‌های بیشتر در منطقه جلسات متعددی را با مسئولین منطقه تشکیل دادیم که از این بابت از استاندار اردبیل، معاونین، فرمانداران پارس آباد و اصلاندوز و فرماندهان سپاه پارس آباد و اصلاندوز و همه نیروهایی که در انجام مأموریت نیروهای پدافند هوایی در منطقه مساعدت و همکاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان به کشورهای درگیر در منطقه مورد مناقشه توصیه کرد: ما دوستدار جنگ نبوده و مایل هستیم دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با تمکین به قوانین بین المللی بتوانند به این جنگ پایان دهند، چرا که این جنگ به نفع منطقه نیست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا