ایران و جهان

اجرای طرح «آمران سلامت»توسط جوانان هلال احمر برای مقابله با کرونا


محمد گل‌افشان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروهای جوان و داوطلب به میدان مبارزه با کرونا، طرح «آمران سلامت» با محوریت جوانان داوطلب از امروز آغاز شده و تا ۱۵ آبان‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: در این طرح ۴۳۱۰ پایگاه هلال احمر ویژه مقابله با کرونا در سراسر کشور ایجاد شده و در هر پایگاه سه نفر بود از داوطلبان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. داوطلبان با حضور در پایگاه‌ها و در میان مردم به تذکر رعایت نکات بهداشتی، آموزش نکات پیشگیری از ابتلاء به کرونا، توزیع اقلام بهداشتی و حضور در اماکن پرجمعیت برای کنترل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم خواهند پرداخت.

گل‌افشان تصریح کرد: به علاوه در صورت اعلام نیاز اماکن شلوغ ازجمله فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای حضور آمران سلامت و تذکر رعایت نکات بهداشتی، این افراد در اماکن شلوغ نیز حضور پیدا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: طرح آمران سلامت در حال حاضر با مشارکت ۱۳ هزار داوطلب در حال اجراست اما احتمال افزایش داوطلبان مشارکت کننده نیز وجود دارد. در صورت اعلام نیاز در سطح کشور نیز مدت زمان اجرای طرح تمدید خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در خصوص حضور نیروهای داوطلب هلال احمر در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان نیز اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه اعلام نیازی برای این امر به ما اطلاع داده نشده است اما در صورت درخواست از سوی مراکز درمانی یا مراجع مربوطه، نیروهای ما آمادگی حضور در بیمارستان‌ها برای کمک به کار درمان را دارند.

گل‌افشان با اشاره بر سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر نیز توضیح داد: هفته آینده سالروز تأسیس سازمان جوانان را در پیش رو داریم و قرار بود برنامه‌هایی از جمله برگزاری یک نمایشگاه را برای این منظور داشته باشیم اما متأسفانه به دلیل تداوم شیوع کرونا این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا