ایران و جهان

آغاز تعطیلی صنوف غیرضروری در ۴۳ شهرستان از دوشنبه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما با اعلام افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا افزود: از میان گروه‌های شغلی چهارگانه، فردا فقط گروه شغلی یک یعنی اورژانس و فروشگاه‌های اقلام ضروری مردم حق فعالیت و باز بودن دارند و باقی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از فردا به فعالیت خود ادامه دهند و طبق پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نباشند بازرسان تعزیرات و نیروی انتظامی با اعمال جرایم معین اقدام به تعطیل نمودن واحدهای صنفی متخلف خواهند کرد.

رئیسی تصریح کرد: تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در ۴۳ شهرستان کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: ویروس با کسی شوخی ندارد، فقیر و غنی نمی‌شناسد از رئیس جمهور تا سطوح پایین‌تر جامعه را مبتلا می‌کند مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مرحله اول غربالگری‌ها؛ ۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور مورد غربالگری قرار گرفتند و در مرحله دوم هم حدود ۴۶ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر مورد غربالگری مرحله دوم قرار گرفتند، حالا مرحله سوم غربالگری‌ها ادامه دارد و حتماً افرادی که در مراحل پیشین به دلیل وجود کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده بودند برای اعمال مراحل عقب افتاده انجام خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: با شروع فصلی تازه قصد داریم تعداد تست‌ها را بیشتر کنیم تا پیشگیری لازم از ابتلاء به کرونا صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه الگوی بیماری کرونا در کشورمان خانوادگی شده، افزود: مردم باید بدانند که ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در خارج از منزل به تنهایی کافی نیست، زیرا آن چه این روزها بیشتر مشاهده می‌شود ابتلاء و انتقال ویروس در مجامع خانوادگی است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا