ایران و جهان

آغاز بررسی بودجه ۱۴۰۰/ اصلاح آیین نامه افزایش حقوق بازنشستگان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور، جلسه هیأت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اعضای دولت بررسی کلیات لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار دادند.

تصویب آئین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلان شهرها

هیأت وزیران در جلسه امروز خود با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر آئین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلان شهرها، موافقت کرد.

حمایت‌ها و تسهیلات موضوع این آئین نامه شامل تمامی کارمندان رسمی و پیمانی و عناوین مشابه شاغل در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که تمایل به انتقال دائم از تهران و کلان شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج، اهواز و قم به سایر نقاط کشور را داشته باشند، خواهد بود.

انتقال کارمندان به شهرستان‌های استان تهران و نیز شهرستان‌هایی که مرکز آنها (۵۰) کیلومتر یا کمتر با سایر کلان شهرها فاصله دارند مشمول تسهیلات موضوع این آئین نامه نخواهد بود.

همچنین برای استفاده از تسهیلات این آئین نامه باید حداقل ۵ سال از دوره خدمتی کارمندان رسمی و پیمانی تا بازنشستگی آنان باقی مانده باشد و ایثارگران و فرهنگیان در استفاده از تسهیلات این آئین نامه اولویت خواهند داشت.

حمایت‌ها و تسهیلات مندرج در آئین نامه یاد شده شامل موارد زیر است:

پرداخت هدیه انتقال به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر به کارمندان از محل اعتبارات خدمات رفاهی

افزایش هزینه جابه‌جایی محل خدمت و هزینه سفر به میزان دو برابر

کارمندانی که به مناطق کمتر توسعه یافته و بدآب و هوا انتقال می‌یابند با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در شرایط مساوی از حداکثر سقف امتیاز (حسب مدرک تحصیلی) در بند (۱) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار خواهند شد.

پرداخت هدیه ازدواج از محل اعتبارات خدمات رفاهی دستگاه مربوط به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر علاوه بر هدیه قابل پرداخت به عموم کارکنان

انجام معاینات پزشکی به صورت دو سال یک‌بار برای کارمندان انتقالی، همسر و فرزند تحت تکفل آنان به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان

برخورداری کارمندان انتقالی، همسر و فرزندان تحت تکفل آنان از امکانات ورزشی تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان در محل انتقال

لازم به ذکر است، کارمندانی که در اجرای این آئین نامه از تهران و کلان شهرها منتقل می‌شوند، به مدت (۱۰) سال مجاز به انتقال و بازگشت به تهران و کلان شهرها نخواهند بود. چنانچه استفاده کنندگان از تسهیلات این آئین نامه قبل از انقضای مهلت فوق قصد انتقال به تهران و کلان شهرها را داشته باشند، امتیازات متعلقه به آنان در قالب این آئین نامه با ارزش روز محاسبه و مسترد خواهد شد.

موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا

هیأت وزیران با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

هدف اصلی مرکز یاد شده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش‌های مناسب جهت ایجاد تاب‌آوری نسبت به زلزله‌های احتمالی بر اساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می‌کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت‌های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ارائه توصیه‌های سیاستگذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه‌ای است.

اصلاح آئین نامه اجرایی افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

هیأت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، آئین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را اصلاح کرد.

اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح‌های مذکور تعیین کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا