ایران و جهان

آبگرفتگی معابر در شهرهای گیلان/ واژگونی خودرو و سقوط درخت

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از عصر روز سه شنبه بود که با ورود سامانه سرد و بارشی هوای اکثر مناطق استان گیلان بارانی شد. اداره هواشناسی استان گیلان نیز با صدور اخطاریه نسبت به بارش شدید باران طی روزهای چهارشنبه و صبح پنجشنبه در اکثر مناطق استان از دستگاه‌های متولی و مدیریت بحران خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی را اتخاذ کنند.

در این مدت برای اکثر مناطق استان گیلان کاهش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، لغزندگی معابر، کاهش دید افقی، بار برف در ارتفاعات بالای ۱۷۰۰ متر، افزایش ابر و مه آلوده بودن هوا پیش بینی شده بود.

بارش ۱۱۱ میلیمتری باران در رضوانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته

از ساعات ابتدایی صبح (چهارشنبه) از اکثر ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان بارش شدید باران گزارش شد که به گفته میرجینی کارشناس هواشناسی بیشترین بارش‌ها طی شبانه روز گذشته در رضوانشهر با ۱۱۱ میلیمتر، سیاهکل، بندر انزلی، فومن و رشت گزارش شده است.

وی همچنین ادامه داد: رودسر و املش با ۱۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و روستای اسب وونی تالش با سه درجه سردترین نقاط استان گیلان در این مدت بوده‌اند.

میرجینی با اشاره به تداوم بارش‌ها تا صبح فردا (پنجشنبه) در استان گیلان، گفت: از صبح جمعه با کاهش تدریجی ابر شاهد بارش‌های پراکنده در برخی نقاط گیلان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این مدت دریا با ارتفاع موج سه متری برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

بارش برف در ارتفاعات تالش

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش گفت: بارش برف از صبح چهارشنبه در مناطق کوهستانی لرزره، کرمان و الماس این شهرستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

غلام حسین بخت شاهی افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و احتمال شدت گرفتن بارش باران، نیروهای راهداری آماده برف روبی در جاده‌های کوهستانی هستند.

تردد در محور اسالم به خلخال تنها با زنجیر چرخ

مدیرکل راهداری استان گیلان با اشاره به بارش برف در محور اسالم به خلخال، تأکید کرد: تردد در این مسیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فریبرز مرادی ادامه داد: شهروندان و مسافران ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ وسایل گرمایشی و مایحتاج ضروری به همراه داشته باشند.

آبگرفتگی معابر و سقوط درخت و سه حادثه واژگونی خودرو

و اما بارش‌های شدید امروز باران در استان گیلان خالی از اتفاق نیز نبوده و در اکثر مناطق استان شاهد آبگرفتگی معابر، بالا زدن فاضلاب‌ها و کندی تردد، حوادث رانندگی بوده است.

تنها در شهر رشت مرکز استان گیلان بسیاری از شهروندان از آبگرفتگی معابر اصلی و برخی کوچه‌ها و عدم اقدامات مناسب از سوی شهرداری در سال‌ها و ماه‌های گذشته گلایه کردند.

در این میان اما نیروهای آتش نشانی و رفتگران شهرداری همانند همیشه پای کار بودند و با حضور میدانی برای رفع مشکلات و بازگشایی مسیرهای عبور روان آب‌ها تلاش می‌کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از وقوع چندین فقره حادثه واژگونی خودرو و سقوط درخت به دلیل وزش شدید باد و همچنین مسدود شدن معابر به دلیل آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: آتش نشانان تلاش کردند در کوتاه‌ترین زمان با حضور در محل حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرم مؤمنی در ادامه با اشاره به سقوط یک اصله درخت بر روی دو خودرو در رشت، افزود: بر اثر وزش شدید باد، یک اصله درخت بر روی دو خودروی سواری تیبا و پژو ۲۰۶ که در خیابان ۱۰۴ شهرک گلسار شهر رشت سقوط کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است، گفت: چهار آتش نشان با یک خودروی نجات فوری به محل حادثه اعزام شدند.

مؤمنی با اشاره به اینکه آتش نشانان با بریدن و قطعه قطعه کردن درخت دو خودرو را بیرون آوردند، اضافه کرد: امروز شاهد سه حادثه واژگونی خودرو در نقاط مختلف شهر رشت بودیم که مأموران آتش نشانی با حضور به موقع اقدام به خروج افراد محبوس در خودروها کردند.

لازم به ذکر است که بارش‌های شبانه روز گذشته و آبگرفتگی معابر به ویژه در شهر رشت نشان داد که هنوز اقدامات مناسبی برای حل این مشکل که هر سال با آغاز فصل سرما و شروع بارش‌ها به وجود می‌آید انجام نشده است موضوعی که گلایه‌های شدید رشتوندان را به دنبال داشته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا