اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

پلمب بیش از ۴۵۰۰ واحد صنفی متخلف کرونایی / کشف ۷ تن مواد مخدر در خوزستان

سردار سیدمحمد اکبری  صالحی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نام‌گذاری هفته ناجا با شعار امنیت و سلامت، بر دو کلمه امنیت و سلامت متمرکز شده است. این دو موضوع هر دو ملزوم و لازم یکدیگر هستند و پلیس با درک این مهم، از زمان آغاز شیوع کرونا با تمام تجهیزات وارد کار شد.

به گزارش خوز ۲۴ ، وی افزود: اقدام نخست پلیس، تمرکز بر شرایط درون‌سازمانی بود و سعی کردیم با تهیه حداکثری ماسک و مواد ضدعفونی ‌کننده و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقرهای انتظامی، تمام تلاش را برای حفظ و صیانت از سلامت کارکنان به کار بگیریم.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین حضور مستمر و فعالی در جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا و پیگیری مصوبات این ستاد در حوزه سلبی و ایجابی داشته‌ایم.

صالحی ادامه داد: در این راستا در زمینه اعمال محدودیت‌های تردد به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس در مبادی ورودی و خروجی شهرها اقدام کردیم و در حدود ۱۰۶ نقطه، پست‌های کنترلی و ایستگاه‌های بازرسی داشتیم که روزانه به طور میانگین حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی درگیر این موضوع بودند.

وی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت اصناف و یا جلوگیری از ادامه فعالیت برخی اصناف پرخطر را نیز انجام دادیم که در بحث کنترل واحدهای صنفی، ۹۴ هزار و ۳۷۷ واحد صنفی را نظارت و کنترل کردیم و ۴ هزار و ۵۳۸ واحد صنفی از این تعداد پلمب شدند و تذکر، اخطاریه و اخذ تعهد از واحدهای صنفی نیز داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در این مدت، برخی افراد سودجو نیز اقلام ضروری مردم را احتکار می‌کردند که پلیس امنیت اقتصادی و امنیت عمومی توانستند این مراکز دپوی کالای اساسی و انبارها را شناسایی کنند و پس از طی فرآیندهای قانونی در چرخه صحیح و سالم توزیع قرار دهند.

صالحی با اشاره به برخورد و مقابله با جرائم خشن نیز بیان کرد: در روزهای پایانی شهریورماه کلیپ‌هایی منتشر شدند و از مجموع هشت کلیپی که در فضای مجازی منتشر شدند، پنج کلیپ متعلق به سایر استان‌ها و سه کلیپ مربوط به خوزستان بود که با اقدامات انجام‌شده و کشف این سرقت‌ها و دستگیری مجرمان، احساس امنیت در مردم بهتر شد.

وی افزود: در زمینه برخورد و مقابله با جرائم خشن طرح‌های مختلفی از جمله پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز، طرح سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و رفع مزاحمت‌ها در سطح خیابان‌ها و معابر را داریم و به صورت روزانه نیز تیم‌های گشتی به صورت ثابت در نقاط مختلف شهر در حال فعالیت هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: هر روز صبح در بیش از ۵۰ نقطه اهواز رؤسای کلانتری‌ها حضور پیدا می‌کنند و واحدهای عملیاتی ۱۱۰ و یگان‌های امداد نیز در نقاط مختلف به ویژه حوزه استحفاظی و کلانتری‌ها، مستقر هستند.

وی بیان کرد: برای افزایش احساس امنیت مردم در یک سری نقاط مهم و حساس، گشت‌هایی از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح حضور دارند و اگر کسی به عنوان مسافر وارد اهواز شود، از هر مسیری که وارد شود شاهد حضور این گشت‌ها خواهد بود که این موضوع تأثیر بسزایی در ارتقای احساس امنیت شهروندان دارد.

صالحی عنوان کرد: در زمینه سامانه‌های پایش تشریحی، اشکالات عمده‌ای وجود دارد که با توجه به تدابیری که در کمیسیون‌های مربوطه اندیشیده شده، در روزهای اخیر مقرر شد تعداد قابل توجهی دوربین در سطح شهر نصب شود و اقدامات اجرایی این کار آغاز شده است.

وی بیان کرد: به موازات آن، بر اساس دستورالعمل شورای امنیت کشور، برای ۱۴ دستگاه وظایفی معین شد تا در بحث پیشگیری از جرائم به ما کمک کنند که جلسات اولیه و مقدمات کار فراهم شده است و تأکید لازم برای مشارکت فعال همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در بحث سرقت منزل تأکید می‌شود شهروندان برای حفاظت از منازل و محل‌های کسب خود نکات ایمنی را رعایت کنند و این اماکن را به دوربین‌های مداربسته و آژیر خطر مجهز کنند و در صورت امکان نرده‌هایی نصب کنند و از نگهبان محله استفاده کنند. قطعاً در زمینه کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص حضور به موقع پلیس در زمان وقوع جرائم تصریح کرد: حدود سه سال است که بحث تجمیع خطوط ۱۱۰ را داریم و واحدهای عملیاتی در برخی از شهرها به صورت تمرکزی عمل می‌کنند. در مرکز استان خوزستان، دو مرکز غرب و شرق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ فعال هستند که به محض دریافت خبر و ابلاغ از طریق بخش اپراتوری، واحدهای عملیاتی وارد عمل می‌شوند و در صحنه حضور پیدا می‌کنند. تمام تلاش و تأکید ما برای حضور به موقع و بهنگام و رسیدگی کیفی و ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌مندی شهروندان است.

صالحی گفت: سامانه ۱۹۷ نیز در قالب دفتر نظارت هماهنگی وجود دارد که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات و یا تقدیر و تشکر هستیم و روزانه این سامانه را بررسی می‌کنیم تا رضایت‌مندی ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات مرکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: از هفته ناجای سال گذشته تا هفته ناجای امسال در مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های خوزستان، حدود ۲۸ هزار پرونده رسیدگی شده است و حدود ۷۶ درصد این پرونده‌ها به صلح و سازش انجامیده است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: من یک هفته در میان روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح در دفتر نظارت همگانی حضور دارم و شهروندان می‌توانند به صورت حضوری مشکلات خود را بیان کنند اما با شیوع کرونا این پیگیری‌ها به صورت تلفنی انجام می‌شود.

صالحی با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۷ تن انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شده است. همچنین در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمپ ماده ۱۶ در خوزستان راه‌اندازی شده و آخرین اقدامی که باید صورت می‌گرفت اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی بود تا معتادین متجاهر در این کمپ نگهداری شوند. این طرح، تأثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش جرایم خواهد داشت و به زودی فعالیت این کمپ آغاز خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از مجموعه سپاه و بسیج تشکر می‌کنیم زیرا همان‌گونه که حضور نیروهای گشتی نیروی انتظامی را به صورت سیار و ثابت شاهد هستیم، نیروهای بسیج نیز ورود کردند و در سطح شهر حضور پیدا کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا