ایران و جهان

کوبا به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «برونو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش در پیامی توئیتری نوشت: ممنوعیت اقامت مسافران در هتل‌ها و همچنین ممنوعیت واردات سیگار برگ کوبا به آمریکا، حقوق شهروندان آمریکایی را محدود می‌کند و ملت‌های دو کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه کوبا در این خصوص تصریح کرد: دشمنان کوبا اشتباه می‌کنند که باور دارند این اقدامات انتخاباتی و فرصت طلبانه ترامپ، اراده کوبایی‌ها را در هم خواهد شکست.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز با صدور بیانیه‌ای از تداوم تحریم‌ها علیه کوبا خبر داده بود.

رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز و به عنوان بخشی از ادامه مبارزه علیه ظلم کمونیست‌ها اعلام می‌کنم که وزارت خزانه داری مسافران آمریکایی را از اقامت در املاک متعلق به دولت کوبا منع خواهد کرد. ما همچنین محدودیت‌های بیشتری را بر واردات الکل و تنباکو از کوبا اعمال می‌کنیم.

تحریم‌ها و محدودیت‌های اعلامی پس از آن مطرح شد که در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال جاری، دونالد ترامپ محدودیت‌های پیشین اعمالی کشورش علیه کوبا را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده بود.

گفتنی است، در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برخی از تحریم‌های این کشور علیه کوبا کاهش یافت؛ اما ترامپ دوباره محدودیت‌های مذکور را برقرار کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا