ایران و جهان

پرسپولیس با شکست السد صعود کرد/ گل دقایق پایانی بلای جان تیم ژاوی

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز یکشنبه تیم‌های پرسپولیس ایران و السد قطر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. به این ترتیب تیم پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شد.

در این بازی که از ساعت ۱۷:۱۰ در ورزشگاه «اجوکیشن سیتی» قطر آغاز شد، عیسی آل کثیر (۸۸) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا ناجی سرخپوشان ایران در دقایق پایانی شود. در این مسابقه آل کثیر و وحید امیری از داور کارت زرد گرفتند و سیامک نعمتی هم با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد.

ترکیب پرسپولیس و السد
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تیمش را در این مسابقه با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، بشار رسن (۸۴ – امید عالیشاه)، محمدحسین کنعانی، احمد نورالهی، احسان پهلوان (۸۴ – مهدی عبدی)، وحید امیری، میلاد سرلک (۸۴ – کمال کامیابی نیا)، عیسی آل کثیر، سعید آقایی و سیامک نعمتی وارد زمین کرد.

السد هم با هدایت «ژاوی هرناندز» با ترکیب سعد الشیب، سانتی کازورلا، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، محمد واد البیاتی، اکرم عفیف، نام تائه هی، بغداد بونجاح، پدرو میگل و گلیرمه پای به میدان گذاشت.

نیمه نخست؛ محتاط و کم موقعیت
تیم السد نیمه نخست را با برتری نسبی بیشتری نسبت به پرسپولیس آغاز کرد. این تیم در دقیقه ۱۳ توسط «سانتی کازورلا» هافبک اسپانیایی صاحب موقعیت خوبی شد که حامد لک این توپ را دفع کرد. پرسپولیس با دستور تاکتیکی گل محمدی بازی با پِرس از زمین خودی را در دستور کار داشت. این تیم در دقیقه ۱۶ روی نفوذ سیامک نعمتی از سمت راست، توسط بشار رسن در محوطه جریمه السد صاحب موقعیت خوب گلزنی شد که این فرصت از دست رفت.

یک دقیقه بعد احسان پهلوان از سمت چپ دفاع السد نفوذ کرد و پاس مناسبی را برای وحید امیری فرستاد که مهاجم پرسپولیس توپ را مستقیم به اوت زد. دیگر موقعیت تیم السد در دقیقه ۳۳ و روی ارسال عبدالکریم حسن برای بغداد بونجاح مهاجم این تیم ایجاد شد که حامد لک این توپ ارسالی را از آن خود کرد.

بازیکنان دو تیم در نیمه نخست پر اشتباه ظاهر شدند و مرتکب خطای زیادی شدند. نکته قابل توجه نیمه نخست اعتراض بازیکنان دو تیم به عملکرد داور بازی بود. حتی ژاوی هرناندز سرمربی اسپانیایی تیم السد هم در چند صحنه به شدت نسبت به عملکرد داور اعتراض داشت که با واکنش کمک داور چهارم و تذکر به او ختم شد.

نیمه دوم؛ پرسپولیس با آل کثیر طوفانی شد
بازی در نیمه دوم هم با برتری نسبی تیم السد آغاز شد اما بازیکنان دو تیم همچنان در ارسال پاس‌های سالم اشتباهاتی داشتند. پرسپولیس به تدریج و با گذشت زمان، خطرناک‌تر نشان داد. در حالی که تیم السد تمرکز خود را روی ارسال‌های بلند و ضربات کرنر گذاشته بود تا بتواند از قدرت سرزنی بغداد بونجاح به گل برسد، این تیم پرسپولیس بود که دو بار تیرک دروازه حریف قطری را به لرزه در آورد.

تمرکز حملات پرسپولیس در این نیمه بیشتر روی سمت چپ دفاع تیم السد بود و سرخپوشان از همین منطقه خطرساز شدند. ابتدا در دقیقه ۶۲ عیسی آل کثیر روی پاس بشار رسن درون محوطه جریمه السد توپ را به تیرک دروازه این تیم کوبید. این اتفاق در دقیقه ۶۹ هم به شکل مشابهی روی یک ضد حمله تکرار شد و تیرک دروازه السد بار دیگر مانع گلزنی آل کثیر شد. این موقعیت هم روی حرکت وحید امیری و پاس بشار رسن به دست آمد.

یک دقیقه پیش از آن، «پدرو» بازیکن تیم السد با حرکت سعید آقایی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شده بود ولی داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد؛ در حالی که اعضای تیم السد به شدت به داور اعتراض داشتند.

در دقیقه ۸۴ یحیی گل محمدی اقدام به سه تعویض همزمان کرد و کمال کامیابی نیا، مهدی عبدی و امید عالیشاه وارد زمین شدند. این تغییر روند بازی را بازهم به سود پرسپولیس عوض کرد و در نهایت عیسی آل کثیر موفق شد در دقیقه ۸۸ با یک ضربه سر دروازه السد را باز کند. این ضربه کرنر را عالیشاه روی دروازه السد ارسال کرد.

بعد از این گل سیامک نعمتی در دقیقه ۹۱ از زمین بازی اخراج شد تا پرسپولیس وقت‌های تلف شده را با فشار و استرس بیشتری دنبال کند ولی در نهایت برتری یک گله سرخپوشان باقی ماند و شاگردان یحیی گل محمدی راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

قرار است مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا قرعه کشی شود و حریف بعدی پرسپولیس بعد از قرعه کشی مشخص خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا