ایران و جهان

وضعیت تهران «سیاه» است/ ابتلای ۴۲ نفر از یک خانواده


به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مردانی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، گفت: شیوع اپیدمی در این فصل و این مقطع بسیار غیر منتظره بود و دکتر زالی وضع پایتخت را بحرانی اعلام کرده و به گفته یکی از همکاران پزشک، وضع تهران از رنگِ قرمز عبور کرده و سیاه شده است.

وی با بیان اینکه وضع کنونی با هیچیک از روزها و ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری طی ۹ ماه گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: بارها با فرد بیماری مواجه شده‌ام که وضع بحرانی و نیاز به بستری شدن داشته، اما نه تنها بخش‌های ویژه بلکه بخش‌های عادی هم به دلیل نبود ظرفیت او را پذیرش نکرده‌اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بر این اساس گاهی مجبور می‌شویم به روش‌های نه چندان علمی داروهای موردنیاز بیمار بدحال را همراه یک پرستار به منزلش بفرستیم تا در خانه و با همان داروها درمان شود که در این میان گاهی بنا به دلایل دیگر بیماری و همزمانی آن با کرونا به مرگ او منتهی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها، گفت: موردی داشتیم که یک نفر از اعضای خانواده بعد از جراحی پلاستیک که انجام داده بود، سایر خانواده با او ملاقات می‌کنند و در نهایت از این طریق، ۴۲ نفر از اعضای این خانواده مبتلا می‌شوند.

مردانی افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از آمار وزارت بهداشت است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا