ایران و جهان

ورود میوه‌های پاییزی، نرخ‌ها را کاهش داد/با گرانی مواجهیم


اسدالله کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گرانی قیمت میوه در بازار گفت: ما در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و عرضه با بحث گرانی میوه مواجه هستیم نه گرانفروشی و این دو مقوله کاملاً با هم متفاوت است.

وی اضافه کرد: البته معمولاً در ایامی که فصل تابستان رو به اتمام است و تا چند وقت بعد از آغاز پاییز به دلیل عرضه میوه‌های پاییزی در کنار میوه‌های تابستانه و تنوع و انبوه عرضه قیمت میوه بین ١٠ تا ١۵ درصد کاهش می‌یابد که امسال نیز این اتفاق افتاده است.

کارگر ادامه داد: این کاهش قیمت از حدود ٢۵ روز پیش آغاز شده و تا حدود ٢٠ روز آینده نیز ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش غیرمتعارف قیمت برخی میوه‌های وارداتی مثل آناناس گفت: وقتی قیمت میوه‌ای بیش از حد بالا می‌رود محصول لوکس به حساب می‌آید و در نرخ نامه ما قیمت آن عنوان نمی‌شود که هم اکنون این اتفاق برای آناناس رخ داده است.

کارگر همچنین از کاهش قیمت موز طی حدود دو هفته اخیر خبر داد و افزود: قیمت این میوه که تا ٢٣ هزار تومان رسیده بود هم اکنون به ١٨ هزار و ۵٠٠ تومان کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به عرضه میوه‌های پاییزی در بازار قیمت هر کیلوگرم انار را بین ٧ تا ١١ هزار تومان، لیموشیرین را بین ٧ تا ١٠ هزار تومان، نارنگی انشو را بین ۵ تا ٩ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی را بین ٨ تا ١٢ هزار تومان اعلام کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا