ایران و جهان

هوا از فردا در برخی استان‌ها پاییزی می‌شود


صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی های و هشدارهای سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر به ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه از فردا باید، انتظار کاهش دمای محسوسی را طی هفته جاری در برخی استان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با ورود این سامانه اولین نشانه‌های پاییزی در کشور ظاهر خواهد شد، یادآور شد: ممکن است این سامانه خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد کند.
ضیاییان از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان خبر داد و در ادامه اعلام کرد: در این مدت همچنین شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های قزوین، اردبیل، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شرقی استان اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان خواهیم بود.

وی گفت: انتظار می‌رود روند کاهش دما از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد و بیشترین کاهش دما مربوط به روزهای سه‌شنبه تا روز چهارشنبه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی های سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: یکشنبه و دوشنبه استان‌های گیلان، ارتفاعات تهران و سمنان همچنین استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش خواهند بود.

وی افزود: در استان‌هایی مثل مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ممکن است شاهد رگبار باران باشیم که این رگبار به محصولات کشاورزی خسارت وارد خواهد کرد.

ضیائیان گفت: از روز یکشنبه و به صورت ویژه در روز دوشنبه ممکن است با توجه به کاهش دما در ارتفاعات خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش برف باشیم.
به گفته وی در شرق استان تهران و ارتفاعات استان تهران نیز احتمالاً روز دوشنبه برف ببارد.
ضیائیان خاطرنشان کرد برای شهر تهران نیست برخی از مدل‌های هواشناسی روز دوشنبه پیش بینی بارش داشته اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا