ایران و جهان

هزاران تن در سرزمینهای اشغالی علیه «نتانیاهو» تظاهرات کردند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تصویب یک قانون جدید در سرزمین‌های اشغالی که برگزاری هرگونه تظاهرات ضد دولتی را در زمان تعطیلی اجباری ناشی از شیوع کرونا ممنوع می‌سازد، هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به این مصوبه دست به تظاهرات گسترده ای زدند.

برخی گزارشها حاکی از آن است که در شهر تل آویو جمعیت معترضان بالغ بر هزاران نفر بوده است. به گفته سخنگوی پلیس تل آویو، حدود ۱۵ تن از این معترضان بازداشت شده اند.

به عبارت دیگر، با گذشت تنها سه روز از تصویب قانون مذکور، اعتراض‌های خیابانی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی او را در دو عرصه مقابله با بحران بیماری کرونا و اتهام فساد علیه خود تحت فشار می‌گذارد.

در واقع این مصوبه جدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از برگزاری تظاهراتی در فاصله بیش از یک کیلومتر از محل اقامت خود منع می‌کند و مقررات سختگیرانه‌تری را برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی و به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا بر ساکنان سرزمین‌های اشغالی تحمیل می‌کند. اما در مقابل منتقدان بر این باورند که مصوبه جدید به آزادی بیان لطمه می‌زند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در تلاش برای مهار دومین موج شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، بخش اعظمی از اقتصاد خود را تعطیل کرده و به مردم دستور داده است که بیش از یک کیلومتر از محل سکونت خود دور نشوند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا