ایران و جهان

نظامیان رژیم صهیونیستی از رویارویی با مقاومت سخت در هراس هستند

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: صهیونیست‌ها این روزها در حالی با مشکلات عدیده ای از جمله بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند که دغدغه امنیتی هم لحظه‌ای آنها را رها نمی‌کند. تحلیلگران و مقامات رژیم صهیونیستی به شدت از توان روز افزون مقاومت لبنان و فلسطین هراس دارند. از سویی نظامیان رژیم صهیونیست جرأت ظاهر شدن در تیررس مقاومت را ندارند و از سوی دیگر توان تسلیحاتی مقاومت فلسطین و لبنان به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان چندی قبل گفت: «صهیونیستها از زمانی که دریافته اند پاسخ ما قطعی است نظامیان خود را مانند موش در نقاط مختلف پنهان کرده اند سید حسن نصرالله: صهیونیست‌ها از زمانی که دریافته‌اند پاسخ ما قطعی است نظامیان خود را مانند موش در نقاط مختلف پنهان ساخته‌اند. این خود جزئی از مجازات آنها محسوب می‌شود. صهیونیست‌ها باید بدانند که اگر یکی از نیروهای حزب الله را به شهادت رساندند، یکی از نظامیانشان کشته خواهد شد. این به معنای تثبیت معادله و موازنه است. ما به دنبال کار رسانه‌ای و تبلیغاتی نیستیم. بلکه به دنبال آن هستیم تا یک نظامی صهیونیست را بکُشیم. برای انجام این کار هیچ عجله‌ای نداریم. اینکه صهیونیست‌ها نظامیان خود را پنهان می‌کنند نشان دهنده قدرت مقاومت است».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، مبنی بر اینکه، پاسخ به شهادت یکی از رزمندگان حزب الله در سوریه به دست رژیم صهیونیستی، حتمی است به تداوم هراس صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند.

این رسانه‌ها نوشته‌اند: سید حسن نصرالله از ضعف اسرائیل آگاه است و از «یک لنگه پا» نگه داشتن ما لذت می‌برد.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی صهیونیست در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که ساکنان شمال شکایت دارند که چرا دیگر نظامیان و گشت‌های ارتش این رژیم را در مرزها نمی‌بینند.

وی اعلام کرد: در شعبه اطلاعات اسرائیل سوال می‌شود که اسرائیل چگونه در سوریه ضربه می‌زند و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله سیگنال ارسال می‌کند مبنی بر اینکه هیچ ضربه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند. از نگاه من، این امر نقطه ضعف اسرائیل را مشخص می‌کند. ما از پاسخ دادن به حملات منصرف می‌شویم؛ درحالیکه حزب‌الله از آماده‌باش نگه داشتن ما لذت می‌برد. ما روی «یک لنگه پا» هستیم. ساکنان در شمال (فلسطین اشغالی) از اینکه نظامیان و گشتی‌های ارتش را در مرزها نمی‌بینند، شاکی هستند واحساس می‌کنند که امنیت شخصی ندارند. در حالی که اسرائیل تهدید می‌کند که به هرگونه حمله به ارتش با هدف قرار دادن زیرساخت‌های لبنان پاسخ خواهد داد؛ اما سید حسن نصرالله دیدگاه دیگری دارد.

پایگاه خبری صهیونیستی والاه هم اعلام کرد: طبق برآورد ارتش اسرائیل، حزب الله عملیاتی در واکنش به کشته شدن یکی از نیروهایش در سوریه، انجام خواهد داد و یک نظامی اسرائیلی را در شمال (فلسطین اشغالی) می‌کشد.

این هراس و کابوس تنها به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و ترس نظامیان صهیونیست از واکنش مقاومت لبنان خلاصه نمی‌شود و در زمینه مقاومت فلسطین هم صادق است و تحلیلگران و ناظران امور در رژیم صهیونیستی به توان تسلیحاتی گروههای مقاومت در غزه هم اذعان کرده اند.

محافل وابسته به رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که حماس موشک‌های پیشرفته‌ای در اختیار گرفته است. نهادهای امنیتی اسرائیلی از تبعات در اختیار داشتن موشک‌های پیشرفته و جدید از سوی حماس نگرانند زیرا موشک‌های دوش پرتابی که آنها در اختیار گرفته‌اند سبب می‌شود که جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی، آزادی عمل کامل در آسمان غزه نداشته باشند.

به اذعان صهیونیست‌ها؛ حماس زرادخانه عظیمی از موشک و دیگر سلاح‌ها دارد و هم اکنون موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند هر نقطه‌ای را در عمق اسرائیل هدف قرار دهد.

همین هراس است که سبب شده است تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیست تخمین بزنند که آرامش کنونی در غزه به زودی تمام خواهد شد و تل آویو باید وارد جنگ دیگری با مقاومت فلسطین شود آرامش کنونی در غزه به زودی تمام خواهد شد و تل آویو باید وارد جنگ دیگری با مقاومت فلسطین شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: آرامش کنونی در غزه به زودی از بین می‌رود و نشانه‌های درگیری و تنش در افق در حال ظاهر شدن است و به احتمال زیاد اسرائیل برای ممانعت از درگیری به تحرکاتی روی خواهد آورد.اسرائیل در پشت پرده و به آرامی تحرکاتی را برای ممانعت از جنگ دیگر با جنبش حماس در غزه به عمل می‌آورد. محافل امنیتی آماده اوضاعی که طی هفته‌های اندک آتی رخ خواهد داد و در صورت تشدید تحولات به جنگ دیگری منجر خواهد شد، می‌شوند.

در کنار واکنش موشکی مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها به غزه و ایجاد نوعی بازدارندگی از سوی فلسطینی‌ها، آنچه سخت صهیونیست‌ها را مستاصل کرده؛ بادبادکها و بالن‌های آتشزاست. جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعالزا به بادبادکها آنها را به سوی اراضی اشغالی می‌فرستند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است.

نتانیاهو چندی قبل در سخنانی اعتراف کرده بود که مساله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زایی که به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین فرستاده می‌شود، چالشی برای تل آویو به شمار می‌روند باید با در پیش گرفتن فن آوری لازم فکری به حال مقابله با این بالن‌ها کرد. بالن‌های آتش زا به تنهایی فاجعه‌ای برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. در آغاز کسی به آن اهمیت زیادی نمی‌داد، اما اکنون مزارع و اقتصاد این رژیم زیان زیادی دیده است.

این در شرایطی است که نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به عنوان پاشنه آشیل آن محسوب می‌شود و نظامیان این رژیم آماده جنگ نیستند نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به عنوان پاشنه آشیل آن محسوب می‌شود نظامیان این رژیم آماده جنگ نیستند و پنهان شدن آنها از تیررس مقاومت لبنان گواه و شاهدی بر این ماجراست.

از سویی آنچه تل آویو برتری هوایی می‌نامید هم دیگر مانند گذشته نیست و از بین رفته است و این را می‌توان در حملاتی که آنها در سوریه انجام می‌دهند و جرأت ورود به حریم هوایی سوریه از ترس سامانه‌های قوی پدافندی را ندارند، به طور عیان دید.

نتیجه اینکه رژیم صهیونیستی به شدت از وقوع هر جنگ جدیدی با غزه یا علیه مقاومت لبنان هراس دارد و آنچه هر ازگاهی مقامات این رژیم اعم از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر یا مقامات نظامی این رژیم مطرح می‌کنند؛ مصرف رسانه‌ای و داخلی دارد به ویژه که این رژیم در سایه کرونا با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند.

تل آویو از جنگ و درگیری جدید وحشت دارد به ویژه اینکه از تاکتیک‌ها و توان طرف مقابل یعنی رزمندگان مقاومت فلسطین و لبنان به خوبی آگاه است و به همین دلیل است که به جای رویارویی سعی در حصار کشی به دور خود دارد تا به زعم خود مانع از هر عملیاتی از سوی رزمندگان مقاومت لبنان یا فلسطین شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا