ایران و جهان

نحوه حضور کارکنان دانشگاه‌های تهران در هفته جاری


به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل شرایط بحرانی کرونا در تهران روز گذشته استانداری اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی بار دیگر به تهران باز می‌گردد و برخی مراکز مجدداً باید تعطیل شوند.

بر اساس ابلاغیه استانداری تهران دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و … از روز گذشته ۱۲ مهر تا ۱۸ مهرماه تعطیل خواهند بود. ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها و… از دیگر مصوبات ابلاغی بوده است.

هرچند دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تهران تعطیل اعلام شده‌اند اما آموزش غیرحضوری دانشجویان برقرار بوده و اساتید به صورت دورکار فعال هستند.

در سوی دیگر نیز بخش اداری و سازمان مرکزی دانشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کارمندان دانشگاهی در سر کار خود حاضر شده‌اند.

در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است؛ در پی اعلام استانداری تهران مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای (از ۱۲ تا ۱۸ مهر) برخی مراکز در استان تهران، به اطلاع می‌رساند فعالیت اداری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طی هفته جاری برقرار است.

واحد علوم و تحقیقات نیز گفته است کلاس‌های درس در هفته جاری به صورت مجازی برقرار است. این واحد امروز ۱۳ مهرماه تعطیل و در روزهای دیگر ضرورت حضور کارکنان به منظور تداوم فعالیت‌های مجازی با لحاظ ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه آزاد استان تهران در خصوص نحوه فعالیت واحدهای دانشگاهی در هفته جاری نیز اعلام کرد؛ روسای واحدها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با حداقل حضور کارکنان در واحدها امور واحدها بالاخص روند ثبت نام و فراغت از تحصیلی جریان داشته باشد و خللی در امور ایجاد نشود.

آموزش واحدها کما فی السابق به صورت مجازی خواهد بود. توقع می‌رود روسا نظارت کافی برای اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌های ابلاغی و امور دانشگاه داشته باشند.

کارمندان دانشگاه تهران نیز امروز بر سرکار خود حاضر شده‌اند.

دانشگاه تربیت مدرس نیز تمامی نشست‌ها و اجتماعات حضوری خود را در هفته جاری لغو کرده است. ضمن اینکه تاکید شده فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی کماکان به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

همچنین فعالیت دو سوم کارمندان به صورت حضوری و یک سوم دیگر بنا به تشخیص مسئولین واحدها به صورت دورکاری و از منزل صورت می‌گیرد.

جانبازان با سابقه بیماری تنفسی، کارکنان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و بانوان دارای فرزند خردسال از حضور در محل کار نهی شده‌اند.

فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی در دانشگاه شریف نیز کماکان به صورت مجازی ادامه دارد. فعالیت دوسوم کارکنان به صورت حضوری و یک سوم دیگر بنا به تشخیص مسئولین واحدها به صورت دورکاری و از منزل صورت می‌گیرد.

دانشگاه اعلام کرده است، کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، بانوان باردار و یا دارای فرزند کمتر از دو سال از حضور در محل کار اجتناب کنند.

کارمندان دانشگاه شهید بهشتی نیز امروز در دانشگاه حضور یافته‌اند و گفته شده با توافق مدیران و کارمندان در خصوص حضور و یا عدم حضور تصمیم‌گیری می‌شود.

دانشگاه سوره نیز تاکید کرده است تمامی کلاس‌های مجازی و کارگاه‌ها، خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اداری به‌صورت غیرحضوری و کاملاً دورکاری دایر بوده و کلاس‌های حضوری تعطیل است.

مدیریت و مسئولیت برگزاری کلاس‌های مجازی با کیفیت مناسب بر عهده رؤسای دانشکده‌ها است.

کارکنان صف و ستاد موظفند تمامی شماره‌های تماس دورکاری خود را که در سایت درج شده فعال کرده و در تمام ساعات اداری پاسخگوی امور جاری مربوطه به‌صورت تلفنی و در ساعاتی که متعاقباً تعیین می‌شود، در اتاق‌های مجازی حضور یابند.

آنطور که دانشگاه اعلام کرده تمامی خدمات حضوری بدون اطلاع قبلی و اخذ تأییدیه مربوطه ممنوع بوده و تمامی جلسات ضروری به‌صورت مجازی برگزار شود.

هرگونه پذیرش حضوری در دانشکده‌ها برای اساتید، دانشجویان و ارباب رجوع مقدور نیست.

دانشگاه علم و صنعت نیز گفته است دو سوم کارکنان به صورت حضوری در دانشگاه حضور دارند و یک سوم بنا به تشخیص مسئولان واحدها به صورت دورکاری انجام می‌شود.

این دانشگاه ضمن تاکید بر لغو کلیه مراسم و اجتماعات حضوری در طی هفته جاری، اعلام کرد جانبازان با سابقه بیماری تنفسی، کارکنان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و بانوان دارای فرزند خردسال از حضور در محل کار اجتناب کنند.

کلاس‌های درسی غیرحضوری در دانشگاه علم و صنعت نیز در این هفته، مطابق برنامه برگزار می‌شود.

کلاس‌های مجازی در دانشگاه خوارزمی در هفته جاری برقرار خواهد بود و کلاس‌های حضوری لغو می‌شود. این دانشگاه اما تاکید کرده است تمامی مصاحبه‌های دکتری، دفاع از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها برقرار خواهند بود.

کارکنان مربوط به دو حوزه فعالیت‌های فوق باید در دانشگاه حضور پیدا کنند. بقیه کارکنان ملزم به ارائه خدمات به‌صورت دورکاری بوده و فقط یک‌سوم از کارکنان با نظر مدیر مستقیم می‌توانند حضور داشته باشند.

دفاتر حوزه ریاست و معاونت‌ها و دانشکده‌ها به صورت نوبتی برای انجام خدمات فوری دایر خواهند بود و حضور یک نفر در دفاتر کافی است.

خوابگاه با رعایت حداکثر اصول بهداشتی دایر خواهند بود.

بر اساس اطلاعیه این دانشگاه تمامی معاونان و مدیران ستادی برای پیگیری امور و شرکت در جلسات حضور داشته باشند.طرح‌های عمرانی به کار خود ادامه دهند و در مدیریت امور مالی نوبت تعریف شود.

بنا بر اعلام سخنگوی پیام نور تمامی بخش‌های اداری در دانشگاه پیام نور فعال است؛ برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دایر خواهد بود و مصاحبه‌های الکترونیکی دکترا طبق زمانبندی قبلی برگزار می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا