ایران و جهان

موافقت شورای حاکمیتی سودان با عادی سازی روابط با تل آویو تکذیب شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، یک منبع آگاه در شورای حاکمیتی سودان امروز اخبار منتشر شده درخصوص موافقت این شورا با توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این منبع با اعلام این خبر افزود که شورای حاکمیتی سودان شب گذشته هیچ نشستی در رابطه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار نکرده است و این نشست قرار است امروز برگزار شود. موضوع عادی سازی روابط نیز در دستور کار این نشست قرار ندارد.

پیش از این برخی رسانه‌های خارجی اعلام کرده بودند آمریکا ۲۴ ساعت به سودان مهلت داده است تا در ازای حذف نام خارطوم از فهرست کشورهای حامی تروریسم، پیشنهاد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بپذیرد.

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است.

در گفتگوهایی که هفته گذشته در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

در حالی که رژیم صهیونیستی بر روی عادی سازی روابط با کشور سودان حساب ویژه ای باز کرده است، بسیاری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در این کشور مخالفت خود را با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اعلام کرده‌اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا