ایران و جهان

مهم‌ترین درخواست کادر درمان از مردم/ تشویق‌ها محقق شود


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، روز سه شنبه در مراسم روز جهانی بیهوشی و رونمایی از تمبر شهدای سلامت متخصصین رشته بیهوشی، افزود: طی سالیان گذشته شاهد پیشرفت‌های قابل توجه همکارانمان در کادر بیهوشی بوده‌ایم. در صورتی که این عزیزان نبودند هر روز در نقاط مختلفی از کشور به مشکل برمی‌خوردیم. امروز جامعه پر افتخار بیهوشی ایران در بالاترین رتبه‌های وجاهت آمیز علمی خود قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نظام پزشکی از روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور گفت: بخش اصلی مقابله با کرونا جامعه پزشکی هستند که با رشادت‌های خود تن بر آتش کرونا زده‌اند. تاکنون ۲۰۰ شهید داشته‌ایم که گروه قابل توجهی از آنها از گروه بیهوشی بودند، زیرا متخصصین بیهوشی در شرایط پر التهاب در آی سی یو با بیماران کرونا در ارتباط هستند و شغل آنها یکی از پر ریسک ترین مشاغل گروه پزشکی است.

زالی ادامه داد: امروز اذهان مردم پذیرفته است که پیوندی میان خاکی پوشان دفاع مقدس و سفید پوشان عرصه سلامت وجود دارد و همان نگاه مهرورزانه سالیان قبل خود را نثار جامعه پزشکی می‌کند. کادر درمان در حال جنگ نابرابر با ویروس منحوس کرونا هستند. مهمترین درخواست امروز ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا کادر درمان بتواند فرصتی برای استراحت داشته باشند.

وی افزود: تشویق کادر درمان باید در پیوست‌های واقعی پدیدار شود و مطالبات و کارانه‌های معوق این عزیزان به موقع و به صورت عملیاتی پرداخت شود. اگرچه جامعه پزشکی به خاطر پاداش فعالیت نمی‌کند اما باید در رسته‌های بالاتر وظایف خود را در قبال این عزیزان انجام داده و خواسته‌های مالی و معیشتی آنها را فراهم کنیم تا وعده‌های که می‌دهیم محقق شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا