اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان خبر داد: بهره‌مندی ۷۱ هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز – محمدرضا علیپور با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آنها در دستور کار کمیته امداد قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان هستند و از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند می شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان افزود: بیشتر سالمندان تحت حمایت این نهاد در روستاها ساکن هستند و به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی‌سرپرستی، ازکارافتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمند بالای ۶۰ سال هستند و مسن‌ترین آنها با ۱۲۰سال سن در اهواز زندگی می‌کند.

علیپور اضافه کرد: از این تعداد ۴۶ هزار نفر زن و ۲۵ هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که در راستای تجلیل از خانواده‌های سالمند موفق تحت حمایت در زمینه‌های فعالیت فرهنگی اجتماعی هزینه و به این عزیزان اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند ابراز کرد: همچنین به سالمندانی که توانایی حرکت ندارد کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

وی برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، کارگاه‌های آموزشی به‌منظور افزایش آگاهی در مورد خودمراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم سالمندی، پایش سلامت، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان خوزستان برای رسیدگی به سالمندان تحت حمایت، جلوگیری از انزوا و افزایش امید به زندگی در آنها عنوان کرد.

علیپور با تاکید بر شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری عنوان کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است؛ همچنین سبدهای حمایتی دولت، حامیان و خیرین به صورت ماهیانه برای این خانواده‌ها ارسال می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا