اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان خبر داد: اجرا طرح ملی مهارت‌آموزی «سرباز ماهر» ‌توسط کمیته امداد خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ناجی عبیاوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح به منظور مهارت‌آموزی سربازان تحت حمایت اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی جامعه هدف برای کمک به اشتغال و تسهیل ورود سربازان وظیفه خانواده‌های تحت حمایت به بازار کار و تحقق شعار جهش تولید به صورت ملی منعقد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی (ره) خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه فرزندان ذکور خانوارهای مددجو که مشمول خدمت سربازی هستند از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح کمیته امداد مددجویان مشمول خدمت سربازی را شناسایی و ۶ ماه پیش از آغاز دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی رایگان به آنان آموزش می‌دهد عنوان کرد: سربازان مددجو به منظور دریافت این مهارت‌های فنی باید ابتدا در سامانه سرباز ماهر به نشانی http://sarbazmaher.ir ثبت‌نام کنند.

عبیاوی با تاکید بر اینکه تمامی مشمولان خدمت سربازی با هر نوع مدرک تحصیلی و دانشگاهی می‌توانند از آموزش‌های مهارتی این نهاد بهره‌مند شوند تصریح کرد: کمیته امداد به منظور ارائه هر گونه مهارت فنی به سربازان تحت حمایت با مراکز فنی و آموزشی در استان نیز قرارداد همکاری منعقد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سربازانی که پیش از اعزام به سربازی مهارت‌های فنی کسب کنند بر اساس توانایی و مهارت در دوران سربازی مشغول خدمت خواهند شد.

معاون اشتغال کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه کمیته امداد طرح سرباز ماهر را به اجرا درآورده است اضافه کرد: در این طرح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به فرزندان ذکور خانوارهای مددجو مشمول خدمت سربازی ارائه می‌شود.

وی گفت: در همین راستا پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با قرارگاه‌های مهارت‌آموزی نیروهای مسلح استان شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) و فرماندهی نیروی انتظامی استان و مقدمات اجرای تفاهم‌نامه فراهم که که استان خوزستان موفق شد اولین دوره آموزش مهارتی سربازان وظیفه تحت حمایت امداد امام (ره) را با همکاری قرارگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار کند.

عبیاوی با بیان اینکه پس از صدور گواهینامه مهارتی (فنی و حرفه‌ای)، افراد جهت ایجاد اشتغال به واحدهای اجرایی کمیته امداد معرفی می‌شوند ابراز کرد: سربازان مددجو به منظور مهارت‌آموزی از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر قبل، حین و بعد سربازی ارائه می‌شود یاد آور شد: از اصلی‌ترین بسته‌های تشویقی قبل و حین خدمت می‌توان به تامین تمامی هزینه‌های مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات اشتغال خانواده اشاره کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا